חדשות FF >

שוקינג: הדי סלימן התמנה למנהל הקריאטיבי של סלין

אחרי שנה של לא מעט טלטלות בצמרת עולם האופנה כבר הפכנו די אדישים, עד שהגיעה הידיעה הבאה: את המנהלת הקריאטיבית של סלין מזה כעשור, פיבי פיילו, יחליף הדי סלימן, שאת תפקידו הקודם בסן לורן עזב בטונים מאוד צורמים. איך יראה מותג העל הנקי והמתוחכם כשבראשו הילד הרע של התעשייה?

מיכל ישראלי | ‏ פורסם ‎21/01/2018 15:28
 
 

A post shared by Celine Official (@celine) on

השנתיים האחרונות היו תקופה של שינויים רבים בבתי האופנה הגדולים. כל כך הרבה תזוזות ופרישות מפתיעות (כמו אלה של אלבר אלבז מלנוון וריקרדו טישי מז'יבנשי) הותירו אותנו כבר די אדישים. כשהשינוי התמידי הופך להיות קבוע, כל עזיבה כבר קצת פחות מפתיעה. אבל עכשיו סוף סוף חוזר הריגוש לידיעות על שינויים אופנתיים, עם ההודעה שהדי סלימן התמנה למנהל הקריאטיבי החדש של סלין, לאחר שפיבי פיילו, שאחזה בתפקיד קרוב לעשור, הודיעה על עזיבתה בדצמבר האחרון.

למה המינוי הזה כל כך מעניין? כי מדובר בשידוך לא צפוי בין בית אופנה בעל דימוי מתוחכם עם – סליחה על הקלישאה – אחד הילדים הרעים של עולם האופנה. פיבי פיילו, שאחזה במשרה עד לאחרונה, היא סמל של אלגנטיות, אחת המעצבות המוערכות באופן קונצנזואלי ואף נבחרה על ידי מגזין "טיים" לאחת ממאה האנשים המשפיעים בעולם בשנת 2014.

 

A post shared by Celine Official (@celine) on

הדי סלימן, לעומת זאת, עבר כמה שנים קשות תדמיתית. בעבר הוא אמנם זכה לשבחים בתור המנהל הקריאטיבי של דיור הום, קו הגברים של דיור (האגדה מספרת ש-40 הקילו שהשיל קרל לגרפלד ממשקלו היו על מנת להיכנס לתוך חליפות הדיור הדקיקות של סלימן), אבל הג'וב האחרון שלו בסן לורן היה מלא מהמורות ושערוריות לא מחמיאות.

אחרי שעזב את דיור, סלימן לקח הפסקה מעיצוב והתמקד בצילום ובאמנות שלו, וב-2012 חזר כמנהל הקריאטיבי של סן לורן, שהיה אמור להביא רוח חדשה וצעירה למותג. במקום לעבור למשרדי בית האופנה בפריז סלימן המשיך לעבוד מביתו בלוס אנג'לס, ואחד השינויים הראשונים והמדוברים שעשה היה להשמיט את ה"איב" מהשם והלוגו של המותג.

 

A post shared by Celine Official (@celine) on

הקולקציה הראשונה שהציג הייתה מאכזבת וזכתה לביקורות צוננות ביותר מעיתונות האופנה, כשברקע סלימן מנהל מריבה קטנונית עם מבקרת האופנה קאת'י הורן. בביקורת על הקולקציה, סיפרה הורן כי לא הוזמנה לתצוגת האופנה עצמה, מכיוון שסלימן כועס על ביקורת שכתבה עליו כמעט עשור לפני כן. בתגובה סלימן קרא לה ביריונית, חסרת חוש סטייל ויחצ"נית במסווה של עיתונאית, ואמר שהיא לעולם לא תקבל כרטיס לתצוגה של סן לורן.

גם הקולקציות הבאות שלו בבית האופנה זכו לביקורות מעורבות והעזיבה שלו לא עברה חלק. הוא תבע את בית האופנה, ובסן לורן נקטו בצעדים מעליבים במיוחד ומחקו את כל התמונות מתקופת כהונתו מפיד האינסטגרם של המותג. סלימן יציג את הקולקציה הראשונה שלו לסלין רק בספטמבר. לא ברור איך היא תיראה, אבל כדאי להכין את הפופקורן כבר מעכשיו. זה הולך להיות סוער.

פיבי פיילו. כעשר שנים בתפקיד (צילום: Evan Agostini/Invision/AP)

 

 

A post shared by Celine Official (@celine) on

 

A post shared by Hedi Slimane (@hedislimane) on

 

A post shared by Celine Official (@celine) on

 

A post shared by Celine Official (@celine) on

 

שנה גודל אות

 

שיתוף

השאירו תגובה