חדשות FF >

המורדות: מי הן שלוש הנשים שלא לבשו שחור לטקס גלובוס הזהב?

לא, ברצינות, מי הן? ולמה? האם הן לא קיבלו את המזכר, או פשוט התעלמו ממנו כשזיהו הזדמנות למשוך תשומת לב עולמית? בירור קצר מעלה שלפחות לאחת מהן יש סיבה מתקבלת על הדעת, ולפחות לאחת מהן יש שם ממש מצחיק

נטעלי גבירץ | ‏ פורסם ‎08/01/2018 11:23
 

בלנקה בלנקו. לא ממש נעים להכיר (צילום: Greg Doherty/Getty Images)

הימורים רבים התנהלו לפני טקס גלובוס הזהב, והעיתונות כולה ישבה בעיניים לטושות וחיפשה את השחקנית או הסלב שתעז להפר את קוד הלבוש השחור שהחילו על עצמן נשות הוליווד כמחאה שקטה ועוצמתית נגד הארווי ויינשטיין וחבריו, ששלטו עד היום בנשות התעשייה.

אז כוכבות של ממש אמנם לא הגיעו בצבעים נועזים, ורק נתנו וריאציות קלילות שבקלות בתוך השחור, בקריצה קטנה של צבע או בלינג, אבל היו שלוש נשים שגורמות היום לרבים לשאול שתי שאלות: למה? ומי אתן לכל הרוחות? הגיע הזמן להטיל את הזרקור על פורעות החוק שהחליטו להתעלם מהסטייטמנט הקולקטיבי על מנת לקבל תשומת לב מיוחדת. אז להלן הצומי ששלוש הנשים שהתעלמו מהממו כל כך היו זקוקות לו:

"כשיש חגיגה, אסור ללבוש שחור". מהר טנטה (צילום: Frazer Harrison/Getty Imeges)

מהר טנטה: נשיאת איגוד העיתונאים הזרים בהוליווד, הגוף המכובד שמארח את הטקס, הפתיעה את כולם כשהפנתה גבה לקוד הלבוש והחליטה ללבוש דווקא שמלה אסיאתית מקושטת. היא לא התעלמה לחלוטין מהקונספט, להפך. השמלה היתה מקושטת בסיכת ׳טיימ׳ז אפ׳, שם התנועה שעמדה מאחורי המחאה, אותה הובילו אווה לונגוריה, נטלי פורטמן וחברות נוספות.  "זה עניין תרבותי", הסבירה טנטה, הודית במקור. "כשיש חגיגה, אסור ללבוש שחור. אני נמצאת עם הנשים האחרות בסולידריות מלאה".

"זה סבבה גם להתלבש יותר סקסי". ברברה מאייר (צילום: Frederick M. Brown/Getty Images)

ברברה מאייר: השחקנית והדוגמנית הגרמניה הגיעה בשמלה מאוד לא שחורה, עמוסת פרחים, נפח ושכבות. זוכת ׳טופ מודל׳ הגרמני, שהופיעה במספר סרטים,  נחתה מיד ברשימות המתלבשות הרעות, אף שלבשה שמלה נאה למדי, בגלל הבחירה להתעלם מהמחאה. "נלחמנו זמן רב עבור החופש ללבוש מה שבא לנו וזה סבבה גם להתלבש יותר סקסי", כתבה באינסטגרם שלה. "אם נגביל את עצמנו עכשיו כי חלק מהגברים לא יכולים לשלוט בעצמם, זה כמו לקחת צעד ענק אחורה. אנחנו לא צריכות ללבוש שחור כדי שיקחו אותנו ברצינות. נשים צריכים לזהור, להיות צבעוניות, זה הטבע שלנו. לדעתי זה מסמל את החופש והכח שלנו".

"אני אוהבת ללבוש אדום". בלנקה בלנקו (צילום: Alberto E. Rodriguez/Getty Images)

בלנקה בלנקו: שחקנית עלומה לחלוטין החליטה לגרום לכל העולם לגלגל בפיו את שמה המשעשע כשלבשה שמלה אדומה וצעקנית, שכולה מחשופים והגזמות, והשאירה את הערכים וגם את התחתונים בבית. "אני אוהבת ללבוש אדום",  הסבירה בלנקה, שחקנית שהופיעה בסרטים אזוטריים בלבד והגיעה כזוגתו של השחקן בן ה-68 ג׳ון סוואג׳. "זה שאני לובשת אדום לא אומר שאני נגד טיימ׳ז אפ. אני מריעה לשחקניות האמיצות ששוברות את מעגל ההתעללות וגם לבחירה האופנתית שלהן". והאינטרנט אומר: מה שתגידי, חמודה.

 

 

A post shared by Barbara Meier (@barbarameier) on

 

שנה גודל אות

 

שיתוף

השאירו תגובה

 

  • נראה לי שקצת פספסתם את הפואנטה.
    במחאה על הטרדות מיניות נשים בחרו ללבוש משהו מתוך סולידריות. זו בחירה.
    אתם בוחרים למשטר ולשפוט את מי שבחרו להתלבש אחרת – קצת חוטא למטרה שהגוף של אישה הוא ברשות – לא משנה מה היא לובשת.
    תכף תגידו שהן ביקשו את תשומת הלב השלילית…
    מאקו – נזל לכן קצת מהפטריארכיה מהפיתה

    מאת: גושפנקייק |‏ 9 בינואר 2018 | 11:56
  • יש נשים שהעזו לא לישר קו

    מאת: לא יאומן |‏ 9 בינואר 2018 | 09:09
  • כל הכבוד

    מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) |‏ 8 בינואר 2018 | 18:14