ביוטי >

הרשת בהיסטריה: הקרם המבוקש של ספורה "מושך עכבישים"?

המותג הברזילאי Sol De Janeiro צבר קהילות מעריצות שהתמכרו לתכשירי טיפוח הגוף שלו, אז כשהושקה חמאת הגוף החדשה, כולן עטו על מדפי ספורה. קצת לאחר מכן נחתה הביקורת של משתמשת אחת שפחות אהבה והזהירה: "אל תשתמשו בזה אם אתן מפחדות מעכבישים". מכאן החלה להתגלגל פרשה ויראלית מבלבלת למדי

יובל פגי | ‏ פורסם ‎08/01/2024 13:50
 
 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Sol de Janeiro‎‏ (@‏‎soldejaneiro‎‏)‎‏

המותג הברזילאי Sol de Janeiro בדיוק התחיל לצבור באזז רציני. תכשירי טיפוח הגוף שלו, באריזותיהם הצבעוניות והמושכות, החלו לככב על מדפי האיטגירלס והפכו למדוברים במיוחד. ואז הגיע פוסט אחד שהפך אותם להרבה, אבל הרבה יותר מדוברים.

"אם אתם מפחדים מעכבישים, תיזהרו מהקרם האלה", כתבה משתמשת רדיט בשרשור שנוגע למוצרי ספורה, ספציפית ביחס לחמאת הגוף החדשה של המותג שנקראת Delicia Drench. "כל כך רציתי לאהוב אותו, אבל אחד מהמרכיבים הוא כמו קריפטונייט (הטעות במקור) לעכבישים זאבניים! ברגע שאני מורחת את זה, מיד בא אחד".

גולשת נוספת ערכה ניסוי ועדכנה שאכן – מרגע שמרחה את הקרם הופיעו עוד ועוד עכבישים, וכשהניחה אותו על פיסת טישו הם נמשכו ספציפית אליה. מכאן החלה להיטוות פרשה ויראלית שחלק מגדירים כתחקיר אינטרנטי קהילתי מעורר השראה, ואחרים כאגדה האורבנית-וירטואלית הראשונה של 2024. "זה ליטרלי עשוי מפרומונים של עכבישים. אתן מרוחות בפרומונים של עכבישים ומושכות את כל העכבישים הזכרים או מיי גאד", הכריזה הצייצנית ששיתפה את מסקנות התחקיר, בציוץ שזכה ל-10.6 מיליון צפיות ואלפי שיתופים.

אחת המגיבות לפוסט המקורי טענה שבדקה את הרכיבים, וקבעה כי שילוב של שניים מהם אכן מחקה את את התרכובת שבאמצעותה עכבישות משדרות אותות של ייחום. "לסיכום: שילוב של Farnesyl acetate עם Hexadecyl acetate במינון הנכון, עלול להביא את כל העכבישים הבנים הצמאים לחצר שלכן. כי אתן עלולות להריח כמו עכבישות צמאות". 

האימה וההלם התחלפו מהר מאוד במאות בדיחות וממים, וקרם פרומון העכבישים הפך, כאמור, למוצר המדובר בעולם. אחרי כמה ימים כאלה, הגיעה תגובתו הרשמית של המותג: "לא חשבנו שנסיים את 2023 בהפיכתנו לאגדה אורבנית", הודיעו באינסטגרם של Sol de Janeiro. "כל המוצרים שלנו, כולל חמאת הגוף החדשה, לא מכילים את הרכיבים המדוברים. אז הם אמנם עשויים למשוך הרבה תשומת לב מבני אדם, אבל לא מעכבישים (אף שאנחנו בסול דה ג'נרו אוהבים את כל היצורים)".

במקביל, מדענים ומומחים החלו להידרש לסוגיה הבוערת, להתראיין ולקבוע חד משמעית: חבר'ה, תירגעו. פלויד וו. שוקלי, יושב ראש הוועדה לאוספי אנטמולוגיה במוזיאון הסמית'סוניאן להיסטוריה של הטבע, קודם כל הדגיש בפני הניו יורק טיימס כי הממים ברשת "מפגינים חוסר הבנה מוחלט ביחס למגוון העצום של עכבישים ממשפחת הזאבנים", ואז הוסיף כי "זה מאוד לא סביר שחברת הטיפוח שילבה במקרה מספיק רכיבים בכמות המדויקת כדי לחקות תרכובת עכבישית. מה שיותר סביר, בהתחשב בתקופה שבה כל זה קורה, הוא שאנשים פשוט רואים יותר עכבישים זאבניים בתוך הבית, כי הטמפרטורות בחוץ צנחו מתחת לרף הנוח בשבילם". סבבה, נדבר כשאשת עכביש מסתורית תתחיל להילחם בפשע ברחובות.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Sol de Janeiro‎‏ (@‏‎soldejaneiro‎‏)‎‏

@mariannenafsu Sol de Janeiro speaks out about the spider claims #soldejaneiro #spiders #foryou #yournewsbff Creepy and simple horror background music(1070744) – howlingindicator

 

שנה גודל אות

 

שיתוף

השאירו תגובה