החמישייה הפותחת >

הגדילו נא: הגדילים משתלטים על המלתחה

לא רק פרנזים מעור או חוטי בד: תכשיטי הגדילים המתכתיים הם הדבר הבא. מעגילים ארוכים ומלאי תזוזה, שרשראות מוזהבות עם סיומות ארוכות ועד תיקים מאובזרים. הפריט הכי דקורטיבי מבית סבתא מגיע אל מלתחת האקססוריז וזה הכי יפה שיש

Fashion Forward | ‏ פורסם ‎25/01/2015 13:32
 

הגדילים של סן לורן (צילום: נט א פורטה)

גדילים, או בשמם השני פרנזים, אותם קצוות מפוצלים של חוטים או שרשראות, מככבים העונה כפריט הכי דקורטיבי בקופסת התכשיטים. אמנם הם מוכרים בעיקר בגרסת הבד או העור שלהם, אך הפוקוס הולך כיום אל מראה הגדילים המתכתיים – בתיקים, שרשראות, עגילים ואפילו חגורות.

אז לפני שתגידו שזה נראה כמו אביזר נוי מהבית של סבתא, הרשו לנו לשכנע אתכם כי מדובר בפריט הכי קול ונכון לרגעים אלו ממש. נתחיל בשלוש מילים: איב סן לורן. גאון העיצוב הציג עוד בשנות השישים את תיק "קסנדר" על שם המאייר שעיצב את המונוגרם המפורסם של YSL, אדולף מורון קסנדר. אל המונוגרם המוזהב חיבר סן לורן גדילי מתכת מוזהבים שהפכו את התיק לאחד הנחשקים בעולם, עד היום.

אך גם אם ידכם לא משגת תיק מקורי של YSL, עדיין אפשר ליהנות מלוק אלגנטי ויוקרתי המורכב משרשראות הזהב העדינות המתחברות לכדי גדילים, בעיקר הודות לרשתות הגדולות המספקות לנו תכשיטי גדילים מלאי סטייל ואמירה.

התיק האיקוני של YSL

בוהו-גלאם-שיק

למראה הגדילים יש שתי קונוטציות עיקריות. האחת, שנות העשרים הסוערות. תקופת גטסבי הגדול, הדוניזם מסוג חדש – עור נחשף, ריקודים נלהבים, והכל במראה עשיר ותזזיתי עם המון גדילים מתכתיים. הם עיטרו שמלות פלאפר, עגילים שהשתלבו באופן מדויק עם השיער הקצר התקופתי וכן שרשראות ארוכות שאביזרו את השמלות הארוכות של התקופה.

הקונוטציה השנייה גם היא עשור הדוניסטי וגלאמי, הלוא הוא שנות השבעים. כל מה שיכול היה לנצנץ ולזהור התקבל בשמחה. כך, חתיכות המתכת הקטנות בלוק הפרנזים הבוהמיינים קיבלו מקום של כבוד בין שמלות של הלסטון ודיאן פון פרסטנברג.

רירי עושה גדילי זהב

מלאי אמירה (צילום: נט א פורטה)

אז איך הופכים את המראה הווינטג'י הזה למתאים לכאן ועכשיו? ובכן, נתחיל בעגילים. גדילי המתכת הם שותפים מושלמים לאוזניים. הם מקנים לצוואר מראה מוארך, יוצרים תנועה ומלא גלאם. לא פלא שכוכבות הוליווד אוהבות לשלב עגילים שכאלו אל השמלות בשטיח האדום. רק לפני שבועיים נראתה ג'ניפר לופז עם זוג עגילים שכזה בטקס גלובוס הזהב, שהחמיאו למחשוף הנדיב שסיפקה השמלה ולשיער הנפוח ומלא הדרמה שלה.

בגזרת השרשראות, הגדילים משמשים כפוקוס העיקרי. מדובר בעיקר בשרשראות ארוכות המסתיימות בעיטורי גדילים. חלקן מסתפקות במקבץ אחד של גדילים, חלקן במספר גדילים למראה דרמטי. לעיתים השרשראות מגיעות בשילוב צבעים שונים היוצרים מראה פולקלוריסטי בוהו-שיק מושלם.

יכול להיות גם על ווסטים. בתצוגה של סן לורן (צילום: גטי אימג'ס)

מאירים את הפנים. גדילים בשמלה של אמה סטון (צילום: גטי אימג'ס)

מגיעים בשלל וריאציות (צילום: נט א פורטה)

בחרנו את חמשת פריטי הגדילים שהכי שווה לאמץ: 

צילום: יח"צ

1. טורי ברץ' לפקטורי 54, מחיר: 3,490 שקלים. בוהו-שיק במיטבו

צילום: שרבן לופו

2. H&M, מחיר: 59 שקלים. עגילים א-סימטריים שעושים לנו חשק לנענע את הראש

צילום: יח"צ

3. קסטרו, מחיר: 79 שקלים. הכי דאונטון אבי

צילום: יח"צ

4. קרן וולף, מחיר: 690 שקלים. הצמיד שכולן ישאלו אותך עליו

צילום: עדי גלעד

5. זארה, מחיר: 99 שקלים. לאסוף את השיער לקוקו ולהשוויץ

צילום: יח"צ

 

שנה גודל אות

 

שיתוף

השאירו תגובה