אזעקת טרנד >

הכל בחוץ: כך תשיגו את הטי-שירט הלוהטת של הרגע

אם יש לכם חשבון אינסטגרם, בטוח נתקלתם בחולצות הטי של mismas. הן מינימליסטיות אבל פוגעות בול, בזכות המשפטים המתוחכמים, המצחיקים והנוגעים שמודפסים עליהן. אז איך הכל התחיל, איפה אפשר לרכוש אותן ומה התכניות להמשך? ראיון עם המעצב

נגה זילבר בשיתוף קניוני עזריאלי | ‏ פורסם ‎16/05/2018 10:15
 
 

A post shared by IDO GRINBERG (@mismas) on

לפני קצת יותר משנה, כשטראמפ עשה את הבלתי ייאמן ונבחר לנשיאות ארה"ב, הוא הצית בציבור האמריקאי וברחבי העולם גל של אמוציות, לטוב ולרע. אלה היו חייבות למצוא את דרכן החוצה, ובין התהלוכות, השלטים וכובעי הצמר הוורודים נולד טרנד חדש – טי-שירטים מלאי הבעה.

מדובר בחולצות טריקו מינימליסטיות לכאורה, אבל כאלה שנוקטות עמדה ומעבירות מסר. מבתי אופנה גבוהים כמו דיור, שם המליצו לכולנו להיות פמיניסטים, או גוצ'י, בו תהו בדאגה לגבי העתיד, ועד רשתות האופנה המהירות דוגמת זארה, מנגו וטופשופ, עולם האופנה לקח על עצמו להבטיח שלא נצטרך יותר לשמור שום דבר בבטן.

 

A post shared by Omer Gershon (@omergershon) on

בישראל המגמה הזאת קיבלה טוויסט מפתיע, הודות לעידו גרינברג וליין חולצות הטי שלו mismas. הקולקציה, כולה על טהרת השחור והלבן, אמנם נותנת תפנית הומוריסטית לטרנד, אבל עדיין מצליחה לקלוע לתובנות שמדברות אל כולם: "מוגזמת", "תתאהב בי כבר יא אפס", "לטעות זה אנושי – צ'יפס זה אלוהי", "טוב לעוף בעד עצמנו", "ואהבת לרעך כמו פיצה" הם רק חלק מהקאץ' פרייזים שפרצו אל חיינו בזכות הליין, ושמצאו את דרכם אל ארונו של כל סלב וכל חשבון אינסטגרם שמכבד את עצמו בתקופה האחרונה.

זה התחיל בתור פינה קבועה, #משפטאחדביום, שעלתה בחשבון האינסטגרם של גרינברג בן ה-34, איש טלוויזיה, קריאייטיב ודיגיטל. הוא נהג להעלות פוסטים בהם משפטים משעשעים ונוגעים בפונט מנוקד ותנ"כי, והבין שיש כאן משהו. 

עידו גרינברג (צילום: לאון יעקובוב)

"כמו כל הדברים הטובים, גם ליין החולצות התגלגל בטעות", מספר גרינברג. "תמיד השתעשעתי ברעיון של מוצרים עם המשפטים האלה, אבל לא חשבתי על טי-שירטים. כשהגיע יום ההולדת של חברה טובה שלי, השחקנית אביב פנקס, היא ביקשה מתנה מקורית ואז עלה לי הרעיון להדפיס את אחד המשפטים על חולצה. מאחר ושנינו חלקנו סיפורי אהבה כושלים ברחבי תל אביב, בחרתי במשפט 'תתאהב בי כבר יא אפס', והדפסתי גם לעצמי חולצה כזאת. העליתי את התמונה לחשבון האינסטגרם שלי ואז קרה דבר מדהים ומוזר – הציבור חשב שמדובר בהשקת של קולקציה".

גרינברג החליט לספק לציבור את מה שהוא רוצה ונתן לקהל העוקבים שלו (30 אלף אנשים, אם לדייק) לבחור את 20 המשפטים המובילים, שהודפסו בהדפס משי על גבי חולצות עשויות 100% כותנה. עוד בתחילת דרכן הן שוגררו בנאמנות על ידי אושיות כמו מאיה ורטהיימר, אנה ארונוב, חן אמסלם, יערה בנבנישתי ועוד.

איך נוצר הקשר עם כל הסלבס שמדגמנים את הפריטים שלך?
"כל החולצות שעולות ברשתות החברתיות על ידי אנשים שחיים תחת אור הזרקורים הן פרגון טהור, ולא איזו אסטרטגיית יח"צ מתוזמנת. אלה חברים שלי, שאחרי שנים של עבודה משותפת שמחים לפרגן בחזרה וזה מרגש אותי על אמת. הגל השני שבא בעקבותיהם הביא אמנים ויוצרים שמרגישים בבטן מתי משהו עובד להם ומתי לא, ומסתבר שככה קמים טרנדים. זה אישור מאוד גדול למה שאני עושה, לדעת שלא מדובר בבדיחות שרק אני והסביבה הקרובה שלי מתחברים אליהן, אלא במשהו שמדבר אל הרבה מאוד אנשים". 

 

A post shared by IDO GRINBERG (@mismas) on

לקנות את החולצות ישירות מהמעצב

גם בקניוני עזריאלי זיהו את התופעה, שהולכת והופכת מוויראלית למאוד מציאותית, והחליטו לחבור לשיתוף פעולה עם mismas כחלק מהטי-סייל שלהם, שייערך במהלך חודש מאי. התוצאה היא פופ-אפ שינדוד בין ה-21-25.5 בין קניוני הקבוצה ברחבי הארץ: תל אביב, ירושלים, הנגב, איילון וחיפה. גרינברג יתארח בעצמו במתחם, יציג וימכור את הקולקציה באופן פיזי בפעם הראשונה, וכמובן, כיאה לשורשי הפרויקט, האזור יכלול גם אזור צילום ידידותי לרשתות – כך שהפריטים יוכלו לעבור ישירות מהקופה את חשבון האינסטגרם.

"זאת הזדמנות מדהימה בשבילי לפגוש את האנשים שאני רגיל לראות בעיגולים הקטנים באינסטגרם, חשוב לי ליצור את הקשר האנושי הזה", הוא אומר בהתרגשות. "מסקרן אותי גם להתבונן בתהליך הבחירה ובתגובה של אנשים למשפטים, זה מבחן אישיות מעניין".

 

A post shared by IDO GRINBERG (@mismas) on

אילו תגובות אתה מקבל?
תגובות משוגעות. הפרויקט מזמן יצא מגבולות הרשת, ואני קם כל יום למאות הודעות של אנשים שנתקלו בו, או כאלה שרכשו את החולצות ומספרים לי על החוויות שלהם איתן. אחת החוזקות שלהן היא העובדת שהן מייצרות שיח – אנשים מוצאים את עצמם בתוך המילים האלה ומגיבים אליהן. החולצות בעצם הפכו מפוסטים באינסטגרם למוצר ממשי שאנשים לובשים, מצלמים ושוב מעלים לאינסטגרם, הפעם עם פרשנות משלהם.

חשבת שככה זה יהיה?
אני כותב הרבה מאוד זמן ויש לי קהילת עוקבים כיפית ונאמנה בפייסבוק, אבל זאת הפתעה מאוד נעימה ומרגשת. זה חתיכת דבר לראות אנשים עם חולצה שהמחשבות והלב שלי מרוח עליה זה, לא ציפיתי שזה יגדל לממדים האלה.

ומה הלאה, יש תכניות להמשך?
"
יש הרבה תכניות, האינסטגרם שלי הוא כדור בדולח של כל הדברים שעוד עומדים לצאת – שיתופי פעולה מעניינים עם רשתות שוות שיחשפו בהמשך, ועוד הרבה צורות ומוצרים עליהם יגיעו המשפטים. סטיי טיונד ברמות!".

 

A post shared by IDO GRINBERG (@mismas) on

 

 

A post shared by IDO GRINBERG (@mismas) on

 

 

A post shared by IDO GRINBERG (@mismas) on

 

 

A post shared by IDO GRINBERG (@mismas) on

 

 

A post shared by IDO GRINBERG (@mismas) on

 

 

A post shared by IDO GRINBERG (@mismas) on

 

 

A post shared by IDO GRINBERG (@mismas) on

 

 

A post shared by Moran Mazor (@moran_mazor) on

 

שנה גודל אות

 

שיתוף

השאירו תגובה

 

  • הוא חסם אותי באינסטגרם כי אמרתי לו שלא עולה לו 10 שקל לייצר חולצה כזאת והוא מוכר ב120 שח, בן אדם יכול ללכת באופן עצמאי לחנות הדפסות ולעשות בדיוק אותה חולצה בגג 50 שח. אל תיהיו פראיירים, הוא סתם היפסטר תל אביבי מטומטם ואתם דפוקים שמשלמים.

    מאת: מאי |‏ 28 במאי 2018 | 12:42
  • למה החולצה עולה 120?זאת חולצה לבנה פשוטה אין סיבה שתעלה כל כך יקר.

    מאת: שולי |‏ 16 במאי 2018 | 20:30