חדשות FF >
כולן לבשו את המכנסיים האלה מחוץ לשבוע האופנה היום. אפשר להבין
יומו השני של שבוע האופנה בתל אביב נפתח עם התחרה השחורה של לי אלמונד, שפלירטטה ברכות עם עולמות האופל, והמשיך עם הקולקציה המצוינת של קיאן פרנקפורט – "מוזה" בהשראת אמה המעצבת, שגם תרמה את קולה לפס הקול שליווה את התצוגה
לי אלמונד
יומו השני של שבוע האופנה הישראלי נפתח בדרמה. בהתחלה כי משפחתה של המעצבת לי אלמונד איחרה להגיע מבאר שבע כך שהתצוגה התעכבה – אבל מרגע שהחלה, עברה הדרמה למסלול עצמו. את קולקציית "נולדתי פעמיים" מקדישה אלמונד "לילד שחלם להיות בלרינה" – היא עצמה, שלמדה בלט מילדות ובשנים האחרונות עברה הליך התאמה מגדרית. הקולקציה, שמתבקש לקרוא לה גם "ברבור שחור", נוגעת בעומק הכאב הילדי הזה עם רצף מערכות לבוש שחורות לחלוטין בהשראת בלט קלאסי. טול ותחרה נארגו לכדי מראות ערב מרשימים, תפורים היטב, שמפלרטטים ברכות עם האופל של העולם שנוצרו מתוכו.
קיאן פרנקפורט
אם חשבנו שראינו ערימות של תחרה אצל לי אלמונד, היציאה מאולם התצוגות הבהירה שרק התחלנו: התצוגה של קיאן פרנקפורט עמדה להתחיל, ואת האוהל הענק מילאו משפיעניות, סלבס ואורחות כבוד (היוש סאן מזרחי) בלוקים כמעט אחידים שמהר מאוד נהיה ברור שנשלפו היישר מהקולקציה שעומדת לעלות על המסלול. למעשה, קיבלנו שם ספוילר רציני למה שמסתמן כלהיט המובהק מתוכה: מכנסי "הרמון" שקופים מתחרה, שמגיעים בשחור, לבן ואדום, והרימו את הלוקים של לא מעט אורחות לגבהים אקסטרה פוטוגניים.
קולקציית "מוזה" של קיאן פרנקפורט, במלאת שנה להיווסדו של המותג, מוקדשת לאמה של המעצבת – אחת דורין פרנקפורט. "צריך להבין, אמא שלי היא ההשראה הכי גדולה שלי", אמרה לנו קיאן מאחורי הקלעים. "תמיד אמרתי לה שכשאהיה גדולה אני רוצה להיות שליש מהאישה שהיא. אז היה לי מאוד ברור שבתצוגה הראשונה שלי בשבוע האופנה זה מתכנס לזה, אליה".
קולה של דורין מהווה את פס הקול הראשוני של התצוגה, כשהיא מדברת על הדבר היחיד שהיה עבורה עוצמתי יותר מהיצירה – האימהות. ועיצוביה של קיאן לא ממוקדים רק במחוות סגנוניות עדינות לכתב ידה של אמה (ואולי פשוט קוראים לזה השפעה) – אלא באיזו דינמיקה של התפתחות, דיאלוג בין-דורי שמתנהל בינה לבין האם, ואולי גם הנכדה שמתבשלת בבטנה של המעצבת, טפו חמסה.
נאמר כך: נפו בייבי או לא, קיאן פרנקפורט היא בשורה אמיתית לתעשיית האופנה הישראלית. היא עושה בגדים יפהפיים, לבישים לחלוטין, תפורים לעילא, עבור אישה שהסטייל שלה נובע מהנינוחות שלה.
בהתאם, החלק החזק ביותר בקולקציה היה דווקא זה שהתמקד בלבוש יותר יומיומי – מכנסיים רחבים, חולצות מכופתרות, ז'קטים ומעילים מזמש – אף שקשה להתעלם גם מכוח המשיכה של בגדי הערב שלה, שם כיכבה התחרה לצד סאטן נשפך, בשמלות וחצאיות שמוטות מותניים עם אלמנט קשירה דרמטי ויפהפה. התיקים הקלועים של נועם חזן, עוד מעצבת ישראלית צעירה, השתלבו היטב בלוקים ובתחושה הנעימה שהתעשייה נמצאת בידיים טובות.

השאירו תגובה