חדשות FF >

סוף דרמטי ליריבות המשפחתית? השמועות אומרות שאדידס עומדת לרכוש את פומה

"פומה במצב חירום", נטען השבוע בציטוט שהצית את השמועות, לפיהן הסכסוך ההיסטורי בין האחים דסלר עשוי להסתיים, 100 שנה לאחר מכן, במיזוג מפתיע. וגם: ל-UGG יש מגפי פרווה שנחלום עליהם בלילה, ואנס חוברים לוולנטינו בקמפיין שסוף-סוף גורם ל-AI להיראות קצת מגניב, והכפכפים שהישראלים אובססיביים אליהם מקבלים גרסה היסטרית מתמיד. חדשות, שאלות ומחשבות על מה שקרה השבוע בעולם האופנה

יובל פגי | ‏ פורסם ‎19/09/2025 2:18
 
 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎PUMA Sportstyle‎‏ (@‏‎pumasportstyle‎‏)‎‏

בשבוע הבא אמורה לעלות בדיסני+ הסדרה הדוקומנטרית "אדידס נגד פומה: מלחמות הסניקרס". השבוע, במה שנראה לרגעים כמו מהלך יחסי ציבור רדיקלי למדי לקידום הסדרה, החלו להתפשט ברשתות שמועות עיקשות על מיזוג בין החברות – כלומר השתלטות של אדידס על פומה.

נזכיר כי מה שנשמע כמו רכילות עסקית הוא למעשה דרמה משפחתית במימדים כמעט שייקספיריים: שתי החברות הוקמו בגרמניה על ידי צמד האחים אדי (אדולף) ורודולף דסלר, בשנות העשרים של המאה הקודמת, כשהשניים התפצלו מחברת נעלי הספורט המצליחה שהקימו, "האחים דסלר", בעקבות סכסוך קשה ונתק שנמשך עד יום מותם. בהתאם, גם שני המותגים (אדידס של אדי ופומה של רודולף) תחזקו לאורך השנים יריבות סוערת, שהשפיעה רבות על ההתפתחויות ההיסטוריות בתחום הסניקרס והסטריט-סטייל.

אף שפומה נתפסת כיום כשחקנית משמעותית בזירה הזאת, עם דגש אדג'י, שיתופי פעולה מדוברים ולהיטים כמו הספידקאט – מתברר שכל זה לא ממש מתורגם לאחרונה לרווחים, כשהמותג נאלץ לדווח על צניחה במכירות ובהתאם גם בשווי המניה. הציטוט שמתדלק בימים אלה את השמועות הוא זה שנתן רוי אדמס, מייסד שותף של סוכנות ההשקעות האמריקאית Metronuclear לעיתון הגרמני הנדלסבלאט: "פומה במצב חירום. אם ההנהלה לא תצליח להפוך את המצב, מיזוג עם אדידס יהיה האופציה הכי טובה שלהם". מאז הפרסום הזה, המניה של פומה כבר עלתה ב-18 אחוזים.

קשה כמובן לחזות כרגע אם ומתי יתרחש המיזוג הדרמטי הזה, ובעיקר מה זה אומר בפועל עבורנו הצרכנים. אבל חודשים בודדים אחרי הרכישה של פראדה את ורסאצ'ה, נראה ששוק האופנה, שנשלט כיום יותר על ידי חברות ניהול ענקיות ופחות על ידי עסקים משפחתיים, הולך למקום ריכוזי למדי, באופן שמפחית תחרות, וכתוצאה מכך גם יצירתיות. מוקדם וגם קצת מיותר להתאבל, מה גם שלקטר על קפיטליזם מתוך עולם האופנה ההיפר-קפיטליסטי זה לא ממש סטייל, אז נסתפק בלדמיין איך תיראה הספידקאט-סמבה שמתישהו נהיה נורא חייבות פתאום.

בינתיים אנחנו חייבות, משום מה, את מגפי הפרווה המחרפנים של UGG עם המותג AMBUSH (אחרי שכבר נדלקנו קשות על המרי ג'יינס והלואופרס מאותו שיתוף פעולה).

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎UGG®‎‏ (@‏‎ugg‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎YOON‎‏ (@‏‎yoon_ambush‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎AMBUSH®‎‏ (@‏‎ambush_official‎‏)‎‏

גם הוואנס של ולנטינו חמודות, אבל במקרה הזה מלהיבה אותנו יותר העובדה שהקמפיין עבורן נוצר ב-AI – ונראה שמישהו סוף סוף עשה בכלי הזה שימוש מגניב באמת, עם רפרנס מדויק לאלמנט תאי השירותים מתצוגת הבכורה של אלסנדרו מיקלה לבית האופנה. 

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Valentino‎‏ (@‏‎maisonvalentino‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎EDGLRD‎‏ (@‏‎edglrd‎‏)‎‏

אבל שת"פ הנעליים שהכי עושה לנו את זה כרגע הוא דווקא אחד מקומי לחלוטין: במסגרת שיתופי הפעולה שלהם עם מעצבים ישראלים, טבע נאות חברו לבוטיק התל-אביבי סניקרבוקס עם מהדורה מוגבלת והיסטרית של הכפכפים הכי אהובים בארץ, בעיצובו של שגיא מיה, מעצב הבית של סניקרבוקס. יש לנו תחושה שנראה לא מעט מהן ברחבי העיר בזמן הקרוב.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Sneakerbox TLV‎‏ (@‏‎sneakerboxtlv‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Sneakerbox TLV‎‏ (@‏‎sneakerboxtlv‎‏)‎‏

 

 

שנה גודל אות

 

שיתוף

השאירו תגובה