חדשות FF >

התצוגה הכי מדוברת קבעה: פרצופים זה אאוט

קולקציית הבכורה של גלן מרטנס לבית מרג'יאלה קיימה את כל ההבטחות, ויותר. הגיע הזמן להכיר את מאסטר הקוטור שהתעשייה לא נרגעת ממנו, ומומלץ גם להתהפנט משמלת העשן הוויראלית והמדהימה של איריס ואן הרפן. אחר כך אפשר לחזור לבשורה של מייקל ריידר עבור סלין, לפנטז על שיתוף הפעולה בין אסוס לאדידס, להזיל ריר מול קמפיין הקיץ האולטרה-סקסי של סן לורן ולהידלק על מעצבת ישראלית חדשה והיסטרית. חדשות, שאלות וחמשבות על מה שקרה השבוע בעולם האופנה

יובל פגי | ‏ פורסם ‎11/07/2025 1:09
 
 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Maison Margiela‎‏ (@‏‎maisonmargiela‎‏)‎‏

מכת הבכורות של קיץ 2025 היכתה חזק במיוחד השבוע בפריז, כשההתרגשות מקולקציית הבכורה המדוברת של ג'ונתן אנדרסון לדיור נבלעה פתאום על ידי זו של מייקל ריידר לסלין, שבתורה נטרפה מיד על ידי זו של גלן מרטנס למרג'יאלה. זו אולי לא חוכמה גדולה – מרטנס השיק את כהונתו עם תצוגת קוטור, שהאפקט שלה מלכתחילה דרמטי יותר מזה של הרדי-טו-וור – אבל אם השניים הקודמים עוד עוררו רגשות מעורבים בקרב חלק מהמבקרים הקשוחים יותר, אצל מרטנס מהדהדות רק התשואות.

זה היה מאצ' מושלם מרגע ההכרזה: הכוכב הבלגי המתמחה באוונגרד של פירוק והרכבה יורש את בית האופנה הבלגי שזו תורתו רבת ההשפעה. כמה נחת, בייחוד בהתחשב בכך שמי שהשאיר שם את נעלי הטאבי הענקיות שלו הוא ג'ון גליאנו – ועוד אחרי קולקציית הקוטור ההיא. ההבטחה הזאת לא הכזיבה, וההרמוניה הטבעית בין המעצב למורשת העיצובית של המותג התנגנה על המסלול בצלילות. "אני אוהב את בית האופנה הזה בזכות הדי.אנ.איי הבסיסי שלו, שהרבה ממנו פשוט נשדד", אמר מרטנס לווג. "באמת, נשדד. זו המילה הכי טובה לזה. אז לנכס מחדש כמה מהאלמנטים האלה, ולעשות את זה באלגנטיות, ולמצוא את הדרך שלי בתוך זה – זה מה שאני רוצה לעשות". 

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Imran Amed‎‏ (@‏‎imranamed‎‏)‎‏

אז זה מה שהוא עשה. החזון הגותי הארכיטקטוני שהוצג על המסלול, החומרים הממוחזרים והנוקשים שפוסלו לכדי יצירות מופת עדינות, המוזרות המפחידה והנוגעת – כל אלה מבהירים ומזכירים שמרטנס תמיד היה דובר מרג'יאלית שוטפת. אבל אלמנט אחד ספציפי שבלט בעבודת המייסד – אנונימיות, הסוואה וטשטוש זהותי, בפרט כיסוי הפנים – כנראה ריתק אותו במיוחד: פרצוף אחד לרפואה לא נראה על המסלול הזה. פני הדוגמניות והדוגמנים כוסו במלואם במסכות מחומרים שונים, מעוררות אימה יותר ופחות (בעיקר יותר). לא ברור איך ואם הם ראו לאן הם הולכים, אבל ברור שגלן מרטנס רואה היטב את הדרך שלפניו.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Vogue Runway‎‏ (@‏‎voguerunway‎‏)‎‏

גם רוברט וון, המאסטר הלונדוני שהפך בעונות האחרונות לאחד השמות הגדולים ביותר בעולם הקוטור, לא מתעניין במיוחד בכל הקונספט הזה של פרצופים. רוב הדוגמניות בתצוגה שלו כוסו, כהרגלו, במיני גלימות ורעלות, ועל היעדר הפנים פיצו הפעם אקסטרה גפיים שצמחו להן ממקומות לא צפויים במלאכת תעתוע מקריפה, מצחיקה ומהפנטת למדי.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎catwalk_models‎‏ (@‏‎catwalkmodelsss‎‏)‎‏

שמלת העשן של איריס ואן הרפן היא זו שבאמת לא יוצאת לנו מהראש, אף שהתצוגה שלה נפתחה עם שמלה אחרת, מטורפת בכל קנה מידה. מלכת הפיות ההולנדית תמיד מספקת את אפקט הוואו האולטימטיבי בשבוע הקוטור, אבל הפעם היא עשתה משהו גדול אפילו ביחס לעצמה: ואן הרפן עבדה עם המעצב הביולוגי (!) כריס בלאמי על שמלה שעשויה מ-125 מיליון אצות (!!) שמפיקות אור תוך כדי תנועה (!!!). "זה לוק חי ראשון מסוגו", היא אמרה, והסבירה שהשמלה היא תוצאת המחקר המתמיד שלה סביב חומרים וטכניקות חדשות – מה שכאמור ניכר היטב גם בשאר המראות המכשפים.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Iris van Herpen Official‎‏ (@‏‎irisvanherpen‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Iris van Herpen Official‎‏ (@‏‎irisvanherpen‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Vogue Runway‎‏ (@‏‎voguerunway‎‏)‎‏

רק כדי להזכיר את טיבה האכזרי של אופנה, ולהדגים את אפקט הטלטלה המתמשך שעובר על התעשייה: בסוף דווקא סקיאפרלי – בית האופנה שנחשב לשליט שבוע הקוטור בשנים האחרונות – כמעט ונדחק לשולי הדיבור האינסטגרמי בצל כל החדשות החדשות. לפחות שמלת "הלב הפועם" זכתה לאיזה רגע וחצי של ויראליות.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Vogue Runway‎‏ (@‏‎voguerunway‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Fashion Forward‎‏ (@‏‎fashionforward‎‏)‎‏

ואם בכל זאת לחזור רגע לפריז שלפני הקוטור – אפשר להבין את ההתרגשות שאחזה בפאשניסטות לאור החזון של מייקל ריידר לסלין, בעיקר כי נראה שהוא מציע שלום של עוצמה בין סלין האלגנטית והמינימליסטית של פיבי פילו לסלין הסקסית והרוקנ'רלית של הדי סלימן. ואז מה אם בתכלס זה יצא בעיקר גרסה גבוהה יותר של פולו ראלף לורן – המותג שממנו ריידר מגיע.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Vogue France‎‏ (@‏‎voguefrance‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי (@‏‎svetalth‎‏)‎‏

אבל עם כל התצוגות, המסלולים והקולקציות – איכשהו היה זה קמפיין הקיץ הפשוט והאולטרה-סקסי של סן לורן שבאמת הכה גלים בפיד. מבעד לעדשה של הנריק פוריאן מתגלם הקיץ הלוהט ביותר שאפשר לדמיין (כל כך לוהט שאת רוב התמונות אינסטגרם לא מאשר להראות כאן), עם או בלי האקססוריז של מותג העל שמפוזרים בקז'ואליות על עור החשוף והשזוף. רצוי עם.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎SAINT LAURENT‎‏ (@‏‎ysl‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎jenn‎‏ (@‏‎jenndupuy‎‏)‎‏

פנטזיה ריאלית הרבה יותר ולא הרבה פחות מרגשת היא הקולקציה של אדידס עם אסוס, שהוצגה השבוע בלונדון ותושק רשמית ב-15.7. תשאלו את שי זנקו, היא יודעת. 

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎ASOS‎‏ (@‏‎asos‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Shay‎‏ (@‏‎shayzanco_‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎ASOS‎‏ (@‏‎asos‎‏)‎‏

מזל שיש גם סיבה טובה לחזור הביתה: המעצבת הישראלית איה לצטר, שנדלקנו על תצוגת הגמר שלה בשנקר כבר לפני שנתיים, חושפת קולקציה היסטרית שממשיכה לסמן אותה כאחד הקולות המעניינים והכיפיים שצמחו כאן לאחרונה. Y2K ישראלי מעולם לא נראה יותר פרש.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Aya letzter‎‏ (@‏‎thisis_aya‎‏)‎‏

 

שנה גודל אות

 

שיתוף

השאירו תגובה