חדשות FF >

קים קרדשיאן המציאה מחדש את המחטב, וזה גאוני

בצעד כמעט מתבקש, קים שחררה אתמול לעולם הצצה ראשונה ל"קימונו" – מותג מחטבים חדש בעיצובה עם הבטחה לפסל את הגוף מבלי לגרום לאובדן נשימה. וחכו שתראו את המחטב המיוחד לשמלות וחצאיות עם שסע, שרק עליו היא צריכה לקבל פרס נובל

מיכל ישראלי | ‏ פורסם ‎26/06/2019 9:42
 

ברור שהאישה המפוסלת ביותר תוציא ליין מחטבים (צילום: Dimitrios Kambouris/Getty Images for The Met Museum/Vogue)

כשההון של קיילי ג'נר חצה את מיליארד הדולר, לא הפסיקו להתרוצץ שמועות על הקנאה של אחותה הגדולה, קים קרדשיאן. עם כמעט עשרים שנה ביניהן, קיילי הצליחה לעשות בשנים ספורות מה שקים עדיין מתאמצת לעשות. אימפריית הביוטי והבשמים שלה אמנם מצליחה מאוד, אבל ההון האישי שלה מוערך בכשליש מזה של אחותה בת ה-21.

אין ספק שקים מפרגנת לבייבי סיסטר, אבל גם אפשר להבין למה המיליארד הזה הדליק מתחתיה אש, מה שגורם לה להמשיך ולהרחיב את העסקים שלה, והפעם עם מותג כמעט מתבקש ממי שהגוף שלה מפורסם כמעט כמוה – קימונו, מותג מחטבים חדש.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by KIMONO (@kimono) on

המותג מושק בתקופה עמוסה במיוחד עבור קים – היא לומדת במרץ לקראת מבחני ההסמכה שלה כעורכת דין בקליפורניה, רק השבוע השיקה קו חדש של איפור לגוף שזוכה בינתיים לשבחים בלתי רגילים, יש לה תינוק חדש (ועוד שלושה ילדים קטנים וקניה אחד) וגם את כל העסקים השוטפים והקיימים שלה. בקיצור, האישה עסוקה.

אבל לא משנה כמה קים עסוקה או כמה היא אוהבת את המשפחה שלה, הגוף שלה תמיד נמצא גבוה מאוד בסדר העדיפויות, וכאן נכנסת קולקציית המחטבים החדשה.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by KIMONO (@kimono) on

קים מעולם לא הסתירה את השימוש שלה במחטבים, וכמה מהם נחשפו והציצו מתחת לבגדים שלה בצילומים שונים שלה. בארה"ב כבר מזמן לא משתמשים במונח מחטבים, אלא פשוט אומרים "ספנקס" כשם גנרי לכל המחטבים, למרות שמדובר במותג ספציפי.

שרה בלייקלי, האישה מאחורי ספנקס, אמנם נכנסה לשוק כשכבר היו קיימים בו מחטבים, אבל ידעה למתג ולשווק נכון, לימדה את כל הסלבס להגיד ספנקס על השטיח האדום, והפכה למיליארדרית ולאחת הנשים המשפיעות בעולם על פי מגזין טיים. עד כה, לא היה לספנקס מתחרה משמעותית בשוק, אבל קימונו, עם כל הכוח של הקרדשיאנס מאחוריו, עשויה לתת לו פייט רציני.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by KIMONO (@kimono) on

גם אם העולם נוטה לזלזל בקרדשיאנס, מי שבדקו מקרוב את המותגים שהקימו האחיות בשנים האחרונות, אלה שהם לא סתם מורחות עליהם את שמן אלא ממש מקימות, יודעים להעיד שמדובר באיכות. הקרדשיאנס יכולות למכור הכל, אבל זה לא אומר שהן מעוניינות בכך, והמוצרים שלהם תמיד מושקעים מבחינת פיתוח, בקרת איכות ומענה על צרכים רחבים ככל הניתן. הן חוטפות מספיק ביקורת ציבורית הרי, אז למה להסתכן ולהוציא מוצר רע לשוק?

האתר של קימונו עדיין לא עלה רשמית לאוויר וחשבון האינסטגרם שלו בתולי, כך שפרטים על מחירי הקולקציה אין עדיין, אבל כבר ניתן לראות על מה קים שמה דגש, ומה היא מציעה שיבדל אותה מספנקס. הקולקציה מגיעה בתשעה גוונים שונים שכוללים שחור, לבן וגווני אפור וניוד, וטווח המידות מהמם – החל מ-XXS ועד ל-4XL. קים ניסתה גם לתת מענה לכמה שיותר צרכים מבחינת גזרות, עם פתרונות ייחודיים וגאוניים למדי. כמו למשל מחטב א-סימטרי שבצדו האחד הוא בגזרת תחתונים ובצדו השני מכנסונים, שמיועד במיוחד עבור שמלות או חצאיות עם שסע.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by KKW MAFIA (@kkwmafia) on

אבל החלק המעניין ביותר הוא איך קים מנסה להימנע כבר מראש מהביקורת הצפויה. האובססיה של הקרדשיאנס לגוף חטוב ומפוסל מקבלת המון ביקורת, בוודאי בעידן שמעודד קבלה עצמית וסוף למשטור הגוף הנשי.

מהבחינה הזאת, קים בהחלט יודעת איך לשווק את קו המחטבים שלה, שכבר בתמונות נראה נוח וחונק פחות מהמחטבים הקיימים בשוק.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by KIMONO (@kimono) on

"קימונו חוגג ומבליט את הצורה והקימורים הנשיים" נכתב באינסטגרם של המותג, המבטיח בד תומך אך גם רך, ולכן הגדרות כמו "השטחה" או "הסתרה" נעדרות מהשיח.

האם מדובר בעידן חדש של מחטבים שיתאימו לנשים שרוצות לגרום לשמלת הערב הצמודה להיראות קצת יותר טוב אבל ממש לא מעוניינות להיחנק כל הערב בשם אידיאל היופי? יכול מאוד להיות, ונראה שאין ברירה אלא לבדוק את הנושא מקרוב.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by KIMONO (@kimono) on

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by KIMONO (@kimono) on

 

שנה גודל אות

 

שיתוף

השאירו תגובה

 

  • מחוכים, מחטבים וחגורות בטן אינם חידוש בעולם האופנה הנשי. הם היו קיימים מאז ומתמיד וזכו להצלחה אדירה ביחוד מאמצע המאה ה-19 ואילך. הם עיוותו את גוף האישה – מותניים זעירים, שדיים נדחפים קדימה וכן הלאה. הנשים ניצחו ניצחון אדיר אחרי מלחמת העולם הראשונה כשהצליחו סוף סוף להשליך את המחוכים שפגעו פגיעה קשה בגופן. עכשיו מחזירים את תדמית הגוף המעוות ומשבחים את זה כאילו זה חידוש. בשמלה בצבע אפרסק גופה של קים ק' נראה מעוות, כאילו יצא מקריקטורה. מגעיל.

    מאת: ג |‏ 27 ביוני 2019 | 07:01
  • אין סתירה. אפשר להשקיע בתבונה ובדרך ארץ ובמקביל גם בניראות הגוף. למה לא? המלאכים נראים איכותיים.

    מאת: אני |‏ 26 ביוני 2019 | 17:50
  • עצוב מאוד.
    במקום לקבל את גוף האדם (האישה) כמו שהוא, מנסים לעצב ולהסתיר.
    ומשקיעים הרבה יותר מדי אנרגיה בדבר שטותי לחלוטין.
    תקדישו זמן להשכלה, לתבונה, לדרך ארץ וכן הלאה.

    מאת: מישי |‏ 26 ביוני 2019 | 11:40