חדשות FF >

אורבן אאוטפיטרס מוכרים תה הרזייה וברשת זועמים

ענקית האופנה הפופולרית החלה למכור תה-בטן-שטוחה, או במילים פחות מכובסות חומר משלשל. הכוכבת העולה ג'מילה ג'מיל הפנתה את תשומת הלב של הגולשים למוצר הבעייתי, והציתה גל של ביקורת. "אורבן שאלו את עצמם: 'איך נוכל להרוויח עוד קצת כסף מחוסר הביטחון של נערות?'"

נטעלי גבירץ | ‏ פורסם ‎15/01/2019 15:27
 
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Urban Outfitters (@urbanoutfitters) on

לאורבן אאוטפיטרס אכפת מאוד מהלקוחות שלהם, והם רוצים לדאוג לכך שיראו במיטבם, ובעיקר במיטבן. החברה לקחה לאחרונה את העניין הזה צעד אחד רחוק יותר, רחוק מדי יגידו רבים, והחלה למכור מוצרי הרזיה משלשלים, על מנת לעזור ללקוחות להתאים את הגוף לבגד.

מדובר בליין של "תה-בטן-שטוחה" ותוספים שהחלה הרשת האמריקאית להציע ללקוחותיה. בסטורי שעלה לאינסטגרם עם תחילת 2019 הכריזה החברה שלא מאוחר מדי לקבל החלטות לראש השנה האזרחית, וקידמה את המוצרים המעודדים הרזיה. הבעיה: בתה המדובר יש חומר מעלי צמח הסנה המעורר את פעילות המעיים ומעודד שלשול. במילים אחרות, מי ששותה את התה, הנמכר כמוצר ל"ניקוי", צריכה לפנות את הלו"ז, כי אחרי השתייה היא תרוץ לשירותים.

מכם לא ציפינו (צילום: אינסטגרם, urbanoutfitters)

השחקנית הבריטית העולה ג'מילה ג'מיל היא זאת שמשכה את האש לכיוון אורבן אאוטפיטרס. הצעירה יצרה לאחרונה תנועה ברשת המעודדת דימוי גוף בריא, ויוצאת באופן קבוע נגד דיקטטורת הרזון בהוליווד. ג'מילה צייצה בטוויטר: "אורבן אאוטפיטרס מוכרים עכשיו משלשלים. המודעה הזאת צריכה להגיד: 'רוצים בעיות בבטן? רוצים לחרבן אש?'. אכזבתם, אורבן. יש לכם קליינטיות מאוד צעירות. אתם נכנסים לרשימה השחורה". למרבה המזל, המוצר המדובר לא נמכר בסניפי הרשת בישראל.

לפני חודשיים יצאה ג'מיל נגד הקרדשיאנס, קארדי בי ואיגי אזליה על כך שהן מקדמות מוצרים דומים. "תנו לנו קוד הנחה לתזונאית שלכן, לשף הפרטי, מאמן הכושר, המנתח הפלסטי. שקרניות גוף שכמותכן", כתבה. "אני מקווה שהסלבס שמקדמות את התה הזה יחרבנו במכנסיים בפומבי כפיצוי על מה שהן עושות לצעירות. הן לא באמת משתמשות במוצרים האלה, הן סתם מנסות לעשות עוד כסף".

ג'מילה ג'מיל (צילום: Araya Diaz/Getty Images for #SeeHer)

הציוץ של ג'מיל התפשט במהירות, והביא לאורבן תשומת לב שספק אם חשבו שיקבלו. "טוב, ברכות לאורבן אאוטפיטרס. בפעם הבאה שאני קונה גיפט קארד למישהי, זה לא יהיה מהחנות שלהם", כתבה גולשת נרעשת, "בושה שאתם עושים בודי-שיימינג לנערות צעירות". "אורבן שאלו את עצמם: 'איך נוכל להרוויח עוד קצת כסף מחוסר הביטחון של נערות?'", הוסיפה אחרת.

הצעד הזה הביא להשתלחויות נוספות במותג, כשגולשים העלו מן האוב את כל פשעיו ההיסטוריים, כמו חולצה עליה נכתב "תאכלי פחות", והאשמות בגניבת עיצובים ממעצבים צעירים. המותג מחכה, בינתיים, שהסערה תחלוף, ומסרב להגיב לכלי תקשורת מרכזיים בארה"ב ובבריטניה. גם על כך יש לציבור מה לומר. "מה השתתקתם פתאום, אורבן?", שואל גולש עצבני. "אל תנסו אפילו לומר שהמוצר הזה מיועד למבוגרים ולא לנערות. אנחנו יודעים בדיוק למי כיוונתם את התה-בטן-שטוחה הזה. חולני". 

"נכנסתם לרשימה השחורה" (צילום: מתוך טוויטר, jameelajamil)


 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Urban Outfitters (@urbanoutfitters) on

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Urban Outfitters (@urbanoutfitters) on

 

שנה גודל אות

 

שיתוף

השאירו תגובה