חדשות FF >

כנפיים שבורות: למה התצוגה של ויקטוריה'ס סיקרט הכעיסה כל כך הרבה אנשים?

בכל שנה עולם הבידור מחכה בדריכות לתצוגה הגרנדיוזית של ויקטוריה'ס סיקרט, אבל נראה שהפעם לאנשים פשוט נמאס. באקלים של תקינות פוליטית והכלה, מסלול המלאכיות נראה תלוש ביותר והעולם שם לב. הסלבס מוחות, הדוגמניות מתלוננות ומבקרי האופנה נזכרו לקטול. אז כנראה שאין גן עדן

מיכל ישראלי | ‏ פורסם ‎11/11/2018 11:37
 

קנדל בתצוגה של ויקטוריה'ס סיקרט מסוף השבוע האחרון (צילום: Dimitrios Kambouris/Getty Images for Victoria's Secret)

כבר כמה שנים שתצוגת ההלבשה התחתונה השנתית של ויקטוריה'ס סיקרט גורמת לאנשים אי נוחות מחוץ לתעשיית האופנה וגם בתוכה. התצוגה תמיד הייתה חגיגה של יופי וסקס אפיל, של הלבשה תחתונה מחמיאה ומלאת פרטים ושל נשים מהממות וחזקות צועדות בגאווה על המסלול. כל אלה עדיין קיימים. ונכון שישנן גם קריאות על כך שמדובר בחיפצון, אבל מהן, אם לא אכפת לכם, נתעלם. אין דרך לדגמן הלבשה תחתונה בלי להראות עור, ואם כל חשיפה של הגוף הנשי נחשבת לחיפצון, כדאי שכולנו נלבש בורקה כבר עכשיו.

אבל התלונות האחרות על התצוגה רלוונטיות ועוד איך – בעוד ששאר תעשיית האופנה מאמצת בחום את הרחבת מודל היופי, בוויקטוריה'ס סיקרט מתעקשים להיצמד לאידאל יופי מצומצם ומיושן. כן, הם עושים מאמצים לאורך השנים שלא ללהק רק דוגמניות לבנות, והשנה גם העלו על המסלול את וויני הארלו, ובכל זאת, באופן יחסי לשאר התעשייה, ניכר שבוויקטוריה'ס סיקרט חושבים שסקס אפיל בא לידי ביטוי רק בגוף רזה וחטוב ושיער גולש.

בלה חדיד מציגה סט כנפיים (צילום: Noam Galai/Getty Images)

לתצוגה של ויקטוריה'ס סיקרט ישנו ערך בידורי הרבה יותר מאופנתי – היא שמחה, צבעונית ומכילה הופעות של מוזיקאיות ומוזיקאים מובילים וכל כולה באווירת קרנבל. אבל ישנן דוגמניות שלא מוזמנות להשתתף בחגיגה, והשבוע בכיר במותג החליט להתייחס לביקורות האלה.

בראיון לווג הסביר אד רזניק, מנהל השיווק הראשי של המותג, למה אין בתצוגה דוגמניות טרנסיות או דוגמניות במידות גדולות: "אם אתם שואלים אם שקלנו ללהק דוגמניות טרנסיות או פלאס סייז אז כן, שקלנו את זה. אני לא חושב שאנחנו צריכים דוגמניות טרנסיות בתצוגה. למה? כי זו פנטזיה. זה מופע בידור של 42 דקות, וכל מותג אחר בעולם היה שמח להחליף איתנו, כולל המתחרים שמתקטננים. הם עושים את זה כי אנחנו המובילים. ניסינו לעשות ב-2000 ספיישל דוגמניות פלאס סייז ואף אחד לא התעניין בזה. הם עדיין לא מתעניינים".

ג'יג'י חדיד. ברור שהיא תהיה שם (צילום: Dimitrios Kambouris/Getty Images for Victoria's Secret)

המכירות של ויקטוריה'ס סיקרט, שהולכות ופוחתות בשנים האחרונות, לצד ההתלהבות הגורפת ממותגים כמו פנטי x סאבאג' של ריהאנה שמעלים על המסלול דוגמניות בשלל מידות, מראים שהאמירות האלה מנותקות מהמציאות וממה שהלקוחות רוצות, ולעתים גם הדוגמניות של ויקטוריה'ס סיקרט עצמן לא מרוצות מהסטנדרטים הנוקשים שהן צריכות לעמוד בהם. גם אם כבר לוהקת, יכול להיות שעדיין תצטרכי לעבור התאמות. הדוגמנית ארין הית'רטון, למשל, אמרה בעבר שהיא פרשה מהתצוגות מכיוון שביקשו ממנה לרדת במשקל עבורן.

הסערה מסביב ההערות הפוגעניות האלה, ובעיקר הרמיזה שטרנסג'נדריות הורסות את הפנטזיה, זכתה כמובן לביקורת ברשת, החל מלקוחות, דרך סלבריטאיות כמו איימי שומר ועד לאיגוד הדוגמניות, שהוציאו הודעה רשמית שמגנה את מודל היופי המצומצם של ויקטוריה'ס סיקרט.

וויני הארלו. עשתה היסטוריה (צילום: Noam Galai/Getty Images)

כל זה, אגב, התקיים תוך כדי פרגון לכוכבות שצעדו על המסלול. ג'יג'י, בלה, קנדל, אדריאנה לימה (שצעדה בפעם האחרונה) וכמובן וויני הארלו – כולן זכו לכבוד המגיע להן. המתלוננים והמתלוננות לא רוצים שיחליפו את המלאכיות הקיימות, רק שיוסיפו להן גם מלאכיות מעט שונות, כפי שעושים בגיליון בגדי הים של ספורטס אילוסטרייטד, למשל.

בוויקטוריה'ס סיקרט הספיקו כבר לפרסם התנצלות, בה ציינו שדוגמניות טרנסיות מגיעות לליהוקים, ופשוט לא עברו את האודישנים כמו דוגמניות רבות אחרות, אבל ההתנצלות הבעייתית הזאת לא בדיוק הסיתה את האש.

מנהל השיווק, אד רזניק, בתדרוך אחרון לפני העלייה למסלול (צילום: Dia Dipasupil/Getty Images for Victoria's Secret)

דוגמנית הפלאס סייז טס הולידיי העלתה גם היא פוסט בעקבות התצוגה והאמירות שהגיעו אחריה: "מי צריך את ויקטוריה'ס סיקרט בכלל?!" היא כתבה. ״הם מעולם לא תמכו בנשים במידות גדולות ועכשיו הם יורדים על אחיותיי הטרנסיות?! נשקו את התחת השמן שלי. כמו שאמרתי לטין ווג השבוע – חשוב לתת יותר תשומת לב וכסף למותגים שבאמת מייצרים את מה שאתן רוצות לראות. תמיד תתמכו במותגים פרוגרסיביים שבאמת אכפת להם מקבוצות שוליים". היא גם תייגה את אסוס, מהם היא רכשה את התחתונים שהיא לובשת בתמונת הישבן שמלווה את הפוסט.

על פי התגובות על הפוסט שלה, אפשר לראות שלא רק התצוגה מפריעה ללקוחות הפוטנציאליות של המותג, אלא הגישה הכללית של המותג, שמעולם לא טרח לפנות לכלל האוכלוסייה. "אם לוויקטוריה'ס סיקרט לא אכפת מהמידה שלי, אז לי לא אכפת מהשיט שלהם", הגיבה אחת, בעוד שאחרת כתבה: "מעולם לא קניתי מהם אפילו פריט אחד, פשוט בגלל הסירוב המגוחך שלהם לאמץ את כל סוגי הגוף".

הכניסה לרזות בלבד. אלזה הוסק וחזיית המיליונים (צילום: Noam Galai/Getty Images)

ישנם גם לא מעט טקסטים שמספידים את התצוגה ואומרים שעבר זמנה, אבל אלה צצו גם בשנה שעברה ובשנים שקדמו לה. למרות זאת, התצוגה עדיין זוכה לסיקור, מכיוון שהיא מושכת אליה דוגמניות אהובות, ומכיוון שגם מי שרוצות לראות גיוון על המסלול, עדיין תומכות בקריירות של הדוגמניות הקיימות, ובוודאי בוויני הארלו שהכניסה מעט מהגיוון המבורך הזה לתצוגה השנה.

ואולי שם טמון הפוטנציאל לשינוי. אם הסופרמודלס שמככבות בתצוגה כל שנה יאחדו כוחות ויסרבו לקחת בה חלק עד שלא הופכים אותה לאינקלוסיבית יותר, זה כנראה יביא את השינוי המבורך. ג'יג'י, אולי תרימי את הכפפה?

לאנשים כבר מתחיל להימאס (צילום: Dimitrios Kambouris/Getty Images for Victoria's Secret)

אדריאנה לימה במסלול האחרון שלה (צילום: Dimitrios Kambouris/Getty Images for Victoria's Secret)

הטרנסיות לא התקבלו (צילום: Thomas Concordia/Getty Images for Swarovski)

מבקרי האופנה קוטלים (צילום: Thomas Concordia/Getty Images for Swarovski)

למה לא לוקחים דוגמה מריהאנה? (צילום: Dimitrios Kambouris/Getty Images for Victoria's Secret)

משטר התזונה והאימונים של הדוגמניות לפני התצוגה הוא לא נורמלי (צילום: Dimitrios Kambouris/Getty Images for Victoria's Secret)

למה להיות מלאכית זה עדיין כזה סמל סטטוס בקרב דוגמניות? (צילום: Noam Galai/Getty Images)

המכירות של המותג בירידה כבר כמה שנים (צילום: Thomas Concordia/Getty Images for Swarovski)

בלה, מבחינתה, בשיא שלה (צילום: Noam Galai/Getty Images)

 

שנה גודל אות

 

שיתוף

השאירו תגובה