חדשות FF >

כשתבינו ממה התכשיטים האלה עשויים, תהיו בשוק

השחקנית, הזמרת והמעצבת ניקי ריד חברה לאחת החברות הגדולות בשוק ויצרה קולקציית תכשיטים עוצרת נשימה. בונוס: הפריטים עשויים מחומרים ממוחזרים (שמגיעים מאחד המקומות הכי פחות צפויים), וגם המחיר נוח למדי

נטעלי גבירץ | ‏ פורסם ‎23/04/2018 12:20
 

שומרים על איכות הסביבה (צילום: Dell)

אחרי שהגיק שיק הפך לדבר הכי סקסי שיש, והחנונים השתלטו על העולם והפכו לאנשים הכי משפיעים, גם עולם התכשיטים מיישר קו ומראה שאפשר ליצור ממחשבים שנפחו את נשמתם, לוחות אם וחומרה מיותמת, תכשיטים יפהפיים וחכמים שכולם יחשקו בהם.

הליין המהפנט והעדין שלפנינו הוא שיתוף פעולה מרתק בין ענקית המחשבים "דל" לבין השחקנית, הזמרת והמעצבת ניקי ריד. מדובר באסופת טבעות ועגילים ממה שהצוות המנצח קורא לו אי-טראש, או פסולת אלקטרונית, שכולן מעוניינות כרגע לשים עליה את היד, או לפחות את האצבעות המקלידות.

החנונים שולטים (צילום: Dell)

מתברר שיש לא מעט זהב וכסף בתוך המערכות שכולנו משתמשים בהן יום יום ואז זורקים ברגע שההארד דיסק לא רוצה יותר לשתף פעולה. לקולקציה מלאת המודעות הסביבתית קוראים "באיו באהבה", ויש בה טבעות מזהב 14 ו-16 קראט שהומס ונוצק מחדש, וכן עגילים עם אבני ספיר וטורקיז, כשגם האבנים המשובצות מגיעות ממקורות ששומרים על הסביבה.

הקולקציה הושקה במיוחד ביום כדור הארץ, כדי להראות שאפשר לתת חיים חדשים ויפים גם לזבל שלנו. "באיו באהבה" נולדה כדי לייצר מודעות גדולה יותר לנזק שעושה האדם לכדור הארץ, וכדי להראות כיצד אפשר ליצור פריטים יפהפיים ממקורות קיימים וממוחזרים", אומרת  ריד. "במיחזור הזהב שפעם הפך אוטומטית לאשפה, דל ואני עובדים יחד כדי לייצר סביבה חדשה, בה מנצלים שוב משאבים ושואפים למינימום בזבוז".

לשים את הידיים עליהן, או אותן על הידיים (צילום: Dell)

המחירים לא בשמיים. כל הפריטים נעים בין 566-637 שקלים, תלוי בכמות הזהב והאבנים המשובצות, אבל המלאי כרגע מוגבל, ורשימת ההמתנה כבר מתחילה להתארך. יש עוד דרך נחמדה להשיג תכשיט מהליין: דל תחלק טבעת עם כל קניית לפטופ מסוג XPS 13 בצבע לבן או רוז-גולד. המחיר של הלפטופ אמנם עומד על 7,080 שקל, אבל אם בכל מקרה התכוונתם לרכוש אחד כזה, התמזל מזלכם בגדול.

דל מאוד נרגשים להיכנס עם המחשבים שלהם לתוך עולם התכשיטים המעודן. "חדשנות חומרים היא שדה שאנו פעילים בו מאוד", מציין ג'ף קלארק, סגן נשיא דל. "אנחנו ממחזרים פלסטיק, סיבים ועכשיו גם זהב. המשמעות של המיחזור הולכת וגדלה. בטון של לוחות אם יש פי 800 יותר זהב מאשר באדמה, מה שגורם לנו להבין שיש פה חומרים שצריך להציל. ניקי ריד הבינה את השאיפה שלנו באופן מוחלט. צריך כל הזמן לחשוב מחוץ לקופסה ולשבור מחיצות וחומות כדי להיות בחוד החנית של החדשנות ולפתור את הנושאים הסביבתיים הבוערים ביותר".

ניקי ריד עיצבה (צילום: Dell)

גם ריד מתרגשת מהאפשרות לחתן בין הטכנולוגיה לתכשיטים, כי זו, מבחינתה, החדשנות. "זה העתיד, אם אתם שואלים אותי", היא מצהירה. "אני חושבת שמה שגרם לי לרצות לצאת לדרך היה הצורך למצוא מוצרים בתעשיית האופנה שארגיש איתם נוח מבחינה אתית. מוצרים ירוקים באמת, נטולי כימיקלים. לא הצלחתי למצוא כאלה". ובכן, עכשיו יש, ואם המיזם יהיה הצלחה, סביר שנראה הרבה יותר פרויקטים משמחים שכאלה בעתיד. 

כמעט הפך לזבל (צילום: Dell)

בטון של לוחות אם יש פי 800 יותר זהב מאשר באדמה (צילום: Dell)

רשימת ההמתנה מתארכת (צילום: Dell)

בין 566-637 שקלים (צילום: Dell)

להקליד בסטייל (צילום: Dell)

טבעות ועגילים (צילום: Dell)

רוצות (צילום: Dell)

גיק שיק (צילום: Dell)

לוח אם, או מתנה ליום האם (צילום: Dell)

זה לא בשבילנו, זה כדי לשמור על הכוכב (צילום: Dell)

 

שנה גודל אות

 

שיתוף

השאירו תגובה