חדשות FF >

קרל לגרפלד: "אם את לא רוצה שיורידו לך את המכנסיים, אל תהיי דוגמנית!"

קרל לגרפלד, מי שעומד בראש שאנל והמותג הקרוי על שמו, הוא אחד האנשים המשפיעים בעולם האופנה. הוא אמנם ידוע כמי שמנפיק אמירות שנויות במחלוקת בזו אחר זו, אבל מההתבטאות הנוכחית לגבי MeToo# קצת הזדעזענו. "אני לא מאמין לאף מילה מזה", אמר, והוסיף שלל עקיצות לכמה מהשמות הגדולים בתעשייה

נטעלי גבירץ | ‏ פורסם ‎16/04/2018 13:23
 

הוי, קרל (צילום: Jamie McCarthy/Getty Images)

הקייזר, מעצב העל קרל לגרפלד, לא הגיע למעמד שלו ככה סתם. פרט להיותו מעצב מחונן, צלם בחסד ובעל טעם שמימי והבנה עמוקה של אופנה, הוא נודע גם בזכות האמירות הפרובוקטיביות שלו. לא מפתיע, ועדיין קצת מרתיח, להיתקל בהתבטאות כזו באחד הנושאים המשמעותיים של השנה החולפת: תנועת MeToo#.

בראיון למגזין "נומרו" מתייחס האיש שמאחורי שאנל ופנדי אל התופעה החברתית מעצימת הנשים שטלטלה את העולם כולו, וגם את עולם האופנה, כאל פריט ביגוד מיותם בסוף הסייל. "נמאס לי מזה כבר", הוא אומר. "מה שמדהים אותי בעיקר בכל הסיפור הזה, אלה הכוכבות שלקח להם עשרים שנה להיזכר במה שעשו להן".

 

A post shared by KARL LAGERFELD (@karllagerfeld) on

לגרפלד הוא גבר נרגן בן 84, כך שלא מפתיע גם לגלות שיש בו שנאה עזה להארווי ויינשטיין, אבל הרגשות האלה היו שם בכל מקרה. לגבי אדם אחר בתעשייה המואשם בהתנהגות לא הולמת, עורך מגזין אינטרוויו קרל טמפלר, לעומת זאת, הוא טוען שמדובר בסיפורים מצוצים מהאצבע.

"אני לא מאמין לאף מילה מזה", מצהיר לגרפלד בהחלטיות. "מישהי מתלוננת שהוא הוריד לה את המכנסיים בצילומים, והוא מיד מוגלה מהמקצוע שהוא שולט בו. זה בלתי נתפס. אם את לא רוצה שיורידו לך את המכנסיים, אל תהיי דוגמנית! תצטרפי למנזר, תמיד יהיה מקום בשבילך במנזר. הם תמיד מגייסים נזירות חדשות".

 

A post shared by CHANEL (@chanelofficial) on

כשנשאל האם השפיעה תנועת "טיימ'ז אפ", שהלבישה את נשות השטיחים האדומים בבגדי אבל שחורים בעונת הטקסים, על היצירה שלו, הוא ענה בביטול: "ממש לא. קראתי איפשהו שעכשיו צריך לשאול כל דוגמנית אם נח לה עם הפוזה שהיא מדגמנת. זה פשוט מגוחך ומוגזם. מעכשיו, כמעצב, אתה פשוט לא יכול לעשות כלום".

קרל לא השתלח רק במי-טו, כמובן. הוא ניצל את הריאיון על מנת לירות חיצים גם ביתר המעצבים בתחום, חיים ומתים כאחד.

 

A post shared by KARL LAGERFELD (@karllagerfeld) on

כשהמראיין העלה טענה של מעצבים רבים על כך שהם עייפים ולא עומדים בקצב המהיר של התעשייה, אמר: "הדבר הכי גרוע בזה, הוא שהם מנסים להאשים אותי בבעיות שלהם, ובזה שהם עובדים יותר מדי. אזאדין אלאיה למשל, לפני שנפל במדרגות, טען שכביכול כל הקצב של עולם האופנה של ימינו הוא באשמתי. זה אבסורד. אני לא מבקר אותו, אפילו אם בסוף הקריירה שלו הוא כבר יצר נעלי בלט לקורבנות אופנה בגיל הבלות".

בראיון ניצלו את רוחו העליזה והציורית של קרל ושאלו אותו עם איזה מהמעצבים הבאים הצעירים והמוערכים היה מעדיף להיתקע על אי בודד – וירג'יל אבלו, ז'קמוס או ג'ונתן אנדרסון. תשובתו הייתה: "אני מעדיף להתאבד".

 

A post shared by CHANEL (@chanelofficial) on

 

 

A post shared by CHANEL (@chanelofficial) on

 

 

A post shared by KARL LAGERFELD (@karllagerfeld) on

 

שנה גודל אות

 

שיתוף

השאירו תגובה

 

  • זקן ולא רלוונטי
    שונא את כולם, לא לפרגן לאף אחד חוץ מלעצמו.
    כולה תופר שעלה לגדולה. בוא נרגיע.
    תפסיקו להעצים כל מיני סתמיים. לכו לפקולטה לפיזיקה ותמצאו שם מישהו מעניין לראיין.

    מאת: למי אכפת ממנו? |‏ 17 באפריל 2018 | 05:04
  • עוד זקן משוגע בתעשייה שנותנים לו יותר מידי מקום להתבטא, במקום להחרים את אלו המעודדים שיח אלים על נשים מהדרים אותם וקונים מהם, בטח שהוא יחשןב ככה אם כולם קוניפ ממנו. כשמישהי באה לדגמן היא באה לעמוד ולדגמן, לא שיגעו בה בלי רשותה או יטרידו אותה, כל אדם בכל מקצוע מגיע לו זכויות אדם , כנראה שקרל הרקוב שכח שגם הן בנות אדם ומגיע להן חס וחלילה לא להיפגע.

    מאת: לי |‏ 16 באפריל 2018 | 20:56
  • איש גדול. הכי צודק בדבריו.

    מאת: נמר מהצביעות |‏ 16 באפריל 2018 | 15:20
  • הוא צודק…

    מאת: אני |‏ 16 באפריל 2018 | 15:05