חדשות FF >

לא מכבסים בגדים חדשים? המחקר המזעזע הזה יוודא שתתחילו

בשתי מילים: חיידקים צואתיים. לא שיש צורך להוסיף מעבר לזה, אבל המחקר החדש והמצמרר הזה רוצה שתיקחו בחשבון שכשאתם ממששים או מודדים בגד בחנות, אתם כנראה ממש לא הראשונים שעשו את זה, ואפילו שאתם בעצמכם כמובן מאד נקיים ומקפידים לשטוף ידיים בכל הזדמנות – אי אפשר לסמוך על מי שהיה לפניכם שלא זיהם לכם את האאוטפיט החדש

נטעלי גבירץ | ‏ פורסם ‎12/04/2018 13:20
 
 

A post shared by ℳarléne (@mz.interior) on

יש אמיתות שלא נהוג להודות בהן בפה מלא. אחת כזאת היא שרוב האנשים לא מכבסים את הבגדים החדשים שהם קונים. הם חדשים, נכון? אז למה צריך לכבס אותם? ובכן, אחרי שתקראו את המחקר הלא קל הזה, יש סיכוי לא רע שתכירו בפני המכונה לראשונה פריטים שטרם נלבשו, מאחר שהם עשויים להכיל חיידקים צואתיים.

על פי מחקר שערך פיליפ טיירנו, מרצה למיקרוביולוגיה ופתולוגיה מאוניברסיטת ניו יורק, כדאי להניח בכל מסע שופינג שאתם ממש לא הראשונים שהנחתם יד על הפריט שעומד לחזור איתכם הביתה. לרוב אתם גם לא החמישיים או השישיים לעשות זאת, והגוף שלכם, שלא יצא כרגע מהמקלחת, אינו הראשון למדוד אותו. על פי המחקר של טיירנו, ככל שהחנות קטנה יותר ופחות מאווררת, הבקטריות נוטות לחגוג ולהתרבות, ויש סוגים רבים מהן. לצד החיידקים הצואתיים, שיגרמו לרובנו לזעזוע, אפשר לחטוף מהביגוד עוד שלל מחלות זיהומיות מסוגים שונים.

A post shared by IndieVibe (@indievibe_app) on

טיירנו אסף ממצאים (או בגדים, בשפה שלנו), מחנויות שונות ומותגים מוכרים, ומצא שם שלל איומים מזהמים. "הסיכוי באמת לחטוף אינפקציה מהבגד קטן, אבל הוא קיים, בעיקר אם הבגד בא במגע עם חתך או פצע. יש כימיקלים שונים על הבדים שיוצאים מהמפעל בכל מקרה", הוא מזכיר. "שגורמים להרבה אנשים לתגובות אלרגיות, כך שכדאי לכבס גם מהטעם הזה".

כדאי, אומרים המומחים, לכבס את הבגדים החדשים אפילו פעמיים, כדי להפטר מהחיידקים והאלרגנים. "אפשר גם לשלוח את הבגדים לניקוי יבש, אם הם דורשים את זה", אומר טיירנו, שנראה שמעט חושש מהתגובות ההיסטריות לממצאים שלו. "כדאי לא להשתגע, ולהשתמש בהגיון בריא. לא לזרוק עכשיו משי למכונה". כמו כן, הוא מזכיר, אחת הדרכים הכי טובות להגן על הגוף מהחיידקים שאורבים לו בחדר ההלבשה היא לשטוף ידיים או לחטא אותן מיד כשיוצאים משם, ובעיקר לפני שאוכלים, שותים או נוגעים בפנים. הלבישה הראשונה של האאוטפיט החדש תצטרך לחכות רק עוד קצת.

A post shared by Simon's Pets (@simons_pets) on

 

שנה גודל אות

 

שיתוף

השאירו תגובה

 

  • חוץ מגרביים מכבס הכל מליון פעם בגדים על הריצפה ומודדים אותם

    מאת: מי שלא מכבס אין לו שכל |‏ 13 באפריל 2018 | 02:18