חדשות FF >

העתיד כבר פה: זארה משיקה רובוטים בחנויות שלה

אחד השירותים הכי מוצלחים של זארה מעבר לים היא האפשרות להזמין פריט אונליין ואז לאסוף אותו בסניף. התור לאיסוף הפריטים שהוזמנו מתארך לאחרונה, והצוותים מתקשים לנהל את החנות וגם את דלפק האיסוף. זה הרגע בו הוחלט לקרוא לתגבורת: רובוטים

נטעלי גבירץ | ‏ פורסם ‎20/03/2018 13:03
 

מחפשים את השמלה השחורה של זארה? הרובוט ימצא לכם (צילום: מתוך האתר הרשמי)

השופינג אונליין שינה את כל תרבות הצריכה מסביב לעולם, וכל הזמן אנחנו שומעים שהחברות שלא השכילו לפתח את אפשרויות המסחר האינטרנטי שלהן בזמן פשוט קורסות. זארה היא אחת החברות הפופולריות גם בתחום האונליין, כל כך פופולרית, למעשה, עד שהיא מתקשה לעמוד בקצב הרכישות המסחרר ולספק ללקוחות המכורים את הסחורה. כדי לשפר את העניין החליטו זארה לשלוף קלף מנצח מהעתיד: קבלו בברכה את הרובוטים של זארה.

אחד השירותים הכי מוצלחים של זארה מעבר לים היא האפשרות להזמין פריט אונליין ואז לאסוף אותו בסניף. התור לאיסוף הפריטים שהוזמנו מתארך לאחרונה, והצוותים מתקשים לנהל את החנות וגם את דלפק האיסוף. זה הרגע בו הוחלט לקרוא לתגבורת: רובוטים. ״בהמון מהחנויות שלנו, השיטה של ׳קליק-ואיסוף׳ מייצרת תורים, או גורמת לצוות שלנו ללכת ולחפש חבילות,״ מספרת קייט טרוטר, האחראית על טרנדים בזארה. ״זה הופך את ההליך ללא הרבה יותר נח או מהיר משופינג רגיל בחנות, והחלטנו שזה הרגע המושלם לבדוק איך משתלבת אוטומציה בחנויות זארה״.

האם השופינג שלנו הולך להיראות אחרת? (צילום: גטי אימג'ס)

הרובוטים, אם כך, אמורים לסדר את החבילות ולשלוף אותן עבור הלקוח במסוף מיוחד, והטכנולוגיה יקרה מאוד, עד כדי כך שמומחים לתחום מתקשים להאמין שלזארה משתלם ליישם אותה. ״כבר ברור שיש צורך בטכנולוגיה על מנת לייעל את שיטת קליק-ואיסוף הפופולרית,״ אומר כתב פורבס ג׳ון פולין, ״רק שלא ברור עדיין מהי בדיוק הטכנולוגיה הנכונה לכך. הרובוטים נראים כמו אפשרות מבטיחה, אבל הם עדיין מציבים אתגרים. הפתרון הסופי יהיה ככל הנראה שילוב של תוכנה נכונה, רובוטים ונקודות איסוף עם חוויית משתמש נוחה״.

מדובר בבעיה מוכרת בתחום הקמעונאות, והמומחים תמימי דעים בכך שהם מופתעים מההחלטה האמיצה של זארה לנסות להתמודד איתה בצורה כזאת. ״יש צוואר בקבוק בשיטה הזו, ואני מאמין שכל הפורמט של חנויות פיזיות מיושן וצריך להשתנות מהיסוד״, אומר האסטרטג ג׳יימס טנסר. ״עוד שיטה שאנחנו עשויים לראות בעתיד היא שכל הפריטים בחנות נמצאים ארוזים במחסן, ויש רק דוגמה אחת מכל אחד, למדידה".

האם הרובוטים יחכו לנו גם בקופה? (צילום: מתוך האתר הרשמי)

הזמן יגיד האם הרובוטים של זארה מקצרים את התורים ומשפרים את חוויית המשתמש או לא, אבל טוב לראות שהחברה צועדת אל העתיד, מביטה לעבר מודלים מצליחים כמו אסוס, או אמאזון, שהכניסו למחסנים שלהם 75 אלף רובוטים בשנה האחרונה, ומכירה בעובדה שהחנויות של פעם עומדות להכחד.

אפשר לבקש שהרובוט ימדוד במקומנו את הבגד ים? (צילום: מתוך האתר הרשמי)

תגלס השמלה הזו קצת רובוטית (צילום: מתוך האתר הרשמי)

האם בקרוב לא יהיו בכלל חנויות בקרוב (צילום: גטי אימג'ס)

 

 

שנה גודל אות

 

שיתוף

השאירו תגובה