חדשות FF >

מזרחי טפחות נגד האחים הוניגמן: "התנהלותם נגועה במעשי הונאה ונוכלות"

הנושה הגדול של רשת האופנה הקורסת דורש לבטל מיידית את צו ההקפאה האישי שניתן לאחים הוניגמן ולדחות על הסף את טענת הנאמנים, לפיה על הבנק להשיב לשניים 6 מיליון שקל. "מדובר במעשה עוקץ מתוכנן שרקחו החברה ובעלי המניות", מאשימים עורכי הדין של הבנק

אפרת נוימן, TheMarker | ‏ פורסם ‎21/02/2018 11:41
 

מזרחי טפחות מאשימים (צילום: יח"צ)

נמשכת ההתכתשות בין בנק מזרחי טפחות לבין יעקב ומיכה הוניגמן, בעלי רשת האופנה הוניגמן שנמצאת בהליך של הקפאת הליכים. היקף החובות של הרשת לכלל הנושים נאמד בסכום של 234 מיליון שקל. בנק מזרחי טפחות, הנושה הגדול של הוניגמן (שיש לה חוב גם לשבעה בנקים נוספים), הבהיר היום (ג') כי הוא מתנגד בתוקף למתן צו הקפאה אישי לחשבונות של הבעלים.

החוב של הוניגמן לבנק מזרחי טפחות מסתכם ב-37 מיליון שקל. מלבד החוב הזה, יעקב ומיכה הוניגמן מנהלים את חשבונם הפרטי בבנק מזרחי וצברו גם שם חובות כבדים: חובו של יעקב הוניגמן מסתכם בכ-43 מיליון שקל וחובו של מיכה הוניגמן מסתכם בכ-38 מיליון שקל.

"התנהלותם של בעלי המניות בכל הקשור עם הליך ההקפאה נגוע במעשי הונאה ונוכלות חמורים ביותר כלפי הבנק, שנעשו באמצעות רקיחת מזימה מתוכננת היטב, שנועדה להוציא מהבנק כספים במרמה", טען הבנק בתגובה שהגיש לשופט עאטף עיילבוני מבית המשפט המחוזי בנצרת. בבנק טענו עוד כי הבעלים הציגו לבית המשפט תמונת מצב שמבוססת על עובדות ומצגים כוזבים.

חובות של עשרות מיליוני שקלים (צילום: תומר אפלבאום)

"בקשת ההקפאה מבוססת על מעשה עוקץ מתוכנן שרקחו החברה ובעלי המניות במטרה לזכות בצו הקפאה אישי, תוך שהם מתיימרים להצדיק את נתינתו בהזרמת כספים אישיים כביכול לשם הפעלת החברה בתקופת ההקפאה", טענו עורכי הדין אורי גאון, יניב אזרן ואסף קליין ממשרד ב. לוינבוק ושות', שמייצגים את בנק מזרחי טפחות.

היום יתקיים דיון בהליך, לאחר שבשבוע שעבר הורה השופט על מתן צו הקפאת הליכים לרשת, וזאת בעקבות בקשה דחופה שהגישה החברה, שנקלעה למצוקה תזרימית. בבקשה הדחופה ציינה הוניגמן כי ענף האופנה נמצא במשבר שנמשך כבר כמה שנים ומקורו בין היתר ברכישות הולכות וגוברות של מוצרי אופנה באינטרנט, ברכישות בחו"ל, בעלויות גבוהות בקניונים ובתחרות משמעותית בענף.

בבקשה הוצע כי מתוך ההלוואות האישיות שהועמדו לבעלי המניות, יועמד סכום של שישה מיליון שקלים לטובת הפעלת החברה בתקופת ההקפאה. ואולם יומיים לאחר מכן, בנק מזרחי חילט שישה מיליון שקלים מתוך כספי ההלוואה שהועברו לחשבונות הפרטיים של האחים הוניגמן. על-פי הבקשה להקפאת הליכים שהגישו האחים, הסכום הזה היה אמור לשמש כאשראי לטובת הפעלת החברה בתקופת הקפאת ההליכים.

"מעשה עוקץ מתוכנן שרקחו החברה ובעלי המניות" (צילום: יח"צ)

נאמני החברה, עו"ד קרן רייכבך סגל ורו"ח בועז גזית, מיהרו להגיש הודעה דחופה ובה ציינו כי התברר להם שלאחר מתן צו הקפאת ההליכים – "פעל הבנק על דעת עצמו וחילט את הכספים שמצויים בחשבונות הפרטיים של בעלי המניות והעביר אותם לכיסוי חובותיה של הוניגמן בבנק".

כעת חוזר הבנק על טענתו כי האחים הוניגמן התחייבו להעביר כספים אלה להפחתת האשראי של החברה בבנק, ונמנעו לעשות כן על פני מספר שבועות. לטענת הבנק, סוכם עם הבעלים כי ההלוואות שנתן הבנק ישמשו להקטנת החריגה של החברה לבנק, אך בעלי המניות לא עמדו בסיכום, נמנעו מלחתום על הוראות העברה והותירו את הכספים בחשבונותיהם – "תוך שהם מנתקים כל מגע עם הבנק ומסתירים ממנו את דבר כוונתם לפעול להגשת בקשת ההקפאה". 

בדיעבד, כך נטען על-ידי הבנק, התברר כי באותה העת הבעלים עמלו על בקשת ההקפאה והציגו באופן כוזב את ההלוואות ככספים אישיים שלהם שהם מוכנים להעמיד לטובת הפעלת החברה בתקופת ההקפאה. בכך הם מסבירים את פעולתם לפירעון המידי של ההלוואות, עוד לפני שקיבלו את צו ההקפאה.

היום יתקיים דיון בהליך (צילום: יח"צ)

"עמדת הנאמנים היא אפוא חצופה ביותר, שהרי לא יעלה על הדעת כי הבנק יידרש לשלם ל'גזלן' את אותם כספים שהגזלן ניסה לגזול ממנו, השייכים ממילא לבנק ואשר רק עקב עירנותו של הבנק נמנעה גדילתם במרמה", טען הבנק.  בסיכום, בנק מזרחי טפחות מבקש לבטל לאלתר את צו ההקפאה האישי שניתן לבעלים ולדחות את הטענה כי עליהם להשיב שישה מיליון שקלים לחשבונות האחים הוניגמן. 

מוקדם יותר היום ביקש הבנק להעביר את הדיון לבית המשפט המחוזי בתל אביב בשל היעדר סמכות מקומית לבית המשפט בנצרת. בבנק ציינו כי המשרד הרשום של החברה הוא בתל אביב, משם מנוהלים החברה ועסקיה וזהו מקום מושבם של הנושים המובטחים. 

מבעלי הוניגמן נמסר בתגובה על-ידי עו"ד שאול קוטלר ושי פיאדה: "יש  לנהל את ההליך בבית המשפט כדבעי וכך ייעשה, ולא מעל דפי העיתונות ובתקשורת".

בבנק מבקשים לבטל את הקפאת ההליכים (צילום: יח"צ)

>> הכתבה התפרסמה במקור באתר TheMarker

>> קבוצת הוניגמן ו-TNT הגישה בקשה להקפאת הליכים; החובות – 240 מיליון שקל
>> כך גרמתי להוניגמן לקרוס

 

שנה גודל אות

 

שיתוף

השאירו תגובה

 

  • היוש בנק מזרחי, זאת אני מעיין
    הסטודנטית שביקשה להגיל מסגרת מ2000 ל3000 ולא אישרתם לה
    מה ורה וזה?
    43 מליון מינוססס אתם הזויים

    מאת: מעיין |‏ 21 בפברואר 2018 | 12:27