חדשות FF >

לא להאמין: מתברר שדה וינצ'י המציא את הצבע לשיער

היסטוריון אמריקאי גילה לאחרונה כי מלבד יצירת מאסטר-פיסים אמנותיים והמצאת הטנק וההליקופטר, ליאונרדו דה וינצ'י השתעשע גם עם משהו קצת יותר יומיומי – כיצד לכסות את שיערות השיבה שצמחו לו לפתע. אז הוא רקח תמיסת אגוזים בשמן עמוק ויצר את החמצון הראשון בהיסטוריה. אנחנו עדיין בשוק

נטעלי גבירץ | ‏ פורסם ‎04/12/2017 22:43
 

קים, תגידי תודה לליאונרדו (צילום: Charley Gallay/Getty Images for LACMA)

ליאונרדו דה וינצ'י, איש הרנסאנס הידוע מכולם, אחראי, פרט לתרומתו האדירה לעולם האמנות, לכמה מהגילויים וההמצאות ששינו את עולמנו.

עכשיו מתברר כי פרט להמצאת האופניים, ההליקופטר, הטנק, התותח, המצנח ועוד מאות רעיונות מהפכניים, אביה של המונה ליזה הוא גם האחראי לאחד הדברים שרובנו לא יכולים להסתדר בלעדיו, מעיין הנעורים הנצחי: הצבע לשיער, וליתר דיוק: את החמצון לבלונד.

סבל, כמו כולנו, משיערות שיבה. ליאונרדו דה וינצ'י (צילום: Hulton Archive; Getty Images)

בספר חדש החוקר את חייו של דה וינצ'י ונושא את שמו, מגלה וולטר איזקסון, חוקר מאוניברסיטת טוליין, כי האמן הגאון רקח תמיסה המכסה שיער לבן, לפחות לאנשים בעלי שיער בהיר. הגילוי נעשה לאחר נבירה במעל 7,000 מסמכים שנכתבו בכתב ידו הצפוף של דה וינצ'י, שם, בין שרטוטים הנדסיים, רקח את המתכון המקורי לצביעת השיער לבלונד.

"הוא היה אז בן שלושים, נאה מאוד, עם שיער מתולתל גולש, וכמו רבים – פחד להזדקן" סיפר החוקר הנרגש לחדשות CTV. "הוא היה שונה – גיי, שמאלי, ילד ממזר להוריו. לא הייתה לו השכלה מסודרת, הוא טעה בחישובים לפעמים, אבל הייתה לו יצירתיות וגם סקרנות, והיו לו אבחנות של גאון. הוא תמיד נשאר פתוח לפנטזיה ודמיון".

 

A post shared by Sarah Harris (@sarahharrisuk) on

אז כיצד פתר דה וינצ'י את הבעיה הגנטית הזו, שכולנו עוד סובלים ממנה? באמצעות הרתחת אגוזים בשמן עמוק ומריחת התוצרת על השיער. למעשה, החמצון הומצא באיטליה, בהשפעת התמיסה של דה וינצ'י, כמה מאות אחר כך, אז נהגו נשות ונציה האמיצות ששאפו להיות בלונדיניות להשתזף במרפסות כששיערן מלא בחומצות רעילות.

זה אולי נשמע קיצוני, אבל לא הרבה השתנה. גם סלינה גומז וגם קים קרדשיאן שיתפו לאחרונה בכך שעל מנת להשיג בלונד זוהר נאלצו לבלות כמעט עשר שעות במספרה. ושוב אנו נדהמים לגלות שבלי האיש הפלאי שחי במאה ה-15, חיינו היו הרבה פחות יפים.

 

A post shared by Sarah Harris (@sarahharrisuk) on

 

A post shared by Sarah Harris (@sarahharrisuk) on

 

שנה גודל אות

 

שיתוף

השאירו תגובה