ביוטי >
יותר מרגש מספורה: נטשה דנונה מתחילה למכור בארץ
מאפרת העל ובעלת המותג המצליח הנושא את שמה, שמוצריה נחטפים מספורה ברחבי העולם, מתחילה למכור לראשונה בארץ ברשת BE פארם. "זה רגע מרגש בקריירה שלי", אומרת דנונה, "לבוא מישראל ולהצליח בעולם זה ביג דיל". מבחינתנו זה ביג דיל שסוף סוף היא כאן
נטשה דנונה עומדת ליד עמדת המוצרים המרשימה שלה, בסניף "ספורה" שבשדרת הקניות היוקרתית, בירכתי כיכר הדואומו – בליבה של בירת האופנה, מילאנו. העיניים שלה נוצצות כשהיא מספרת על הדרך שעשתה, אבל הן נוצצות אפילו יותר כשהיא מתיישבת לקפה, מסדירה נשימה, ומדברת על הכניסה החדשה שלה לרשת Be פארם. "זה מהרגעים הכי מרגשים בקריירה שלי", היא אומרת – ויש להודות, היו לה כבר לא מעט כאלה.
המאפרת הנודעת, בעלת קו מוצרי האיפור ובית הספר לאיפור, שזכתה להכרה ותהילה בינלאומית, מספרת שדווקא הכניסה הזו לשוק הישראלי – דרך המסדרון המפתיע של התרחבות מהגלובלי אל הלוקאלי – ממלאת אותה בגאווה מיוחדת.
הלחלוחית המבצבצת בזוויות עיניה, המאופרות בסגנון חתולי מעושן, סגנון שהפך לסימן ההיכר שלה ולפרסומת הבלתי רשמית לפלטות הצלליות המדוברות של מותג האיפור שלה, אומרת הכול. וכן, אם תהיתן – הצלליות נשארות בדיוק במקום. הפורמולה עתירת הפיגמנטים עושה את שלה.
מוקדם יותר באותו היום, איתן סיידה, מנכ"ל רשת Be פארם, מספר על מהלך אסטרטגי מפורט שהוא וצוותו מובילים, מהלך שמטרתו להפוך את סניפי הרשת לבית עבור מטריית מותגים רחבה ומלאה בכוכבים בלעדיים. לדבריו, התכנון מדויק והכוונה ברורה: לקחת את מהלך המיתוג והפיתוח לכיוונים מפתיעים, כולל פנייה ממוקדת לקהל צעיר, שמחליף אובססיות ביוטי בטיקטוק כמו ספוגיות איפור מוכתמות.
"אני באמת רוצה שיחוו את השפע הזה", הוא אומר ומצביע על היכל הביוטי של "ספורה". הוא גם מספר שבקרוב צפויות הכרזות על מהלכים נוספים. "אנחנו מכוונים הכי גבוה שיש", הוא מעיד. המהלך של Be פארם כולל, בין השאר, שדרוג נראות הסניפים הקיימים, השקעה בהרחבת מותגי הביוטי הבלעדיים הנמכרים ברשת, ומתיחת פנים למיתוג – במטרה ליצור בידול ולבסס נחשקות. לא מזמן צירפה הרשת לשורותיה גם שתי פרזנטוריות חדשות: טיטי איינאו ועומר נודלמן.
המותג של דנונה, ישראלית ילידת קרואטיה שגדלה בגרמניה, הוא שחקן בינלאומי לכל דבר, המוצרים מיוצרים בחו"ל, והפעילות מכוונת כבר שנים לשוק העולמי. "על ההצלחה הזו בחו"ל באמת באמת, בקטע הכי צנוע, לא חלמתי בכלל", היא מעידה, "אבל כן חלמתי להשיק בארץ ברשת קוסמטיקה שזה עד היום לא קרה. העובדה שקודם כל הצלחתי בחו"ל ועכשיו אני באה לארץ, זה כנראה היה צריך לקרות ככה, אני עוד לא שמעתי על דבר כזה. זה כ"כ מרגש אותי באופן אישי. ב-Be פארם הבינו את הקונספט של החברה ואת ה-DNA של המוצרים. הם נתנו לי את הבמה כמו שספורה נותנים לי בחו"ל. המילה "קונספט" אולי נשמעת כמו משהו מעט תלוש, אבל לכל מוצר יש סיבה שהוא קיים, יש לו "סיסטם" ודרך איך להשתמש בו. כל הדבר הזה נועד פשוט להקל על כל אחת להתאפר באופן מקצועי עם הפיגמנטים הכי גבוהים, אבל עם הפורמולות הכי ידידותיות לשימוש".
בשנים האחרונות המותג של דנונה זוכה להצלחה רבה גם בעולמות ה"בסיס". אחרי השקת קונסילר מהולל וסופר ויראלי בשם Hy-Glam, היא צירפה לאחרונה לנבחרת גם מייקאפ שנחגג ברשתות.
"אנחנו נחשבים הכי טובים בצלליות בעולם", היא מספרת על התהליך, "הקונסילר זו הקטגוריה שהכי קשה להיכנס אליה ולהצליח בה. להגיד לך שמיד האמינו בזה? שמוצר "בסיס" שלי יצליח ככה? בתעשייה בדרך כלל מאמינים בקטגוריה אחת שמזוהה עם כל חברה ואצלי הכל התחיל מצלליות". למרות זאת, נטשה מעידה שבתור מאפרת זה תמיד היה חלום עבורה: "קונסילר ומייקאפ שיתנו מראה 'פרשי', יהיו עמידים, לא ייכנסו לחריצים ויתאימו לכל סוגי העור – זה הכי קשה בעולם.עם הקונסילר, בנינו רק את ההשקה עצמה במשך שנה. ביום לפני ההשקה אמרתי: אם זה לא מצליח, אני הולכת הביתה. עשינו את המקסימום. זה חייב להצליח – וזה הצליח. גם עם המייקאפ שקשקתי, למרות שהייתה לי הרגשה טובה. והנה, הבילד אפ מתחיל במשהו שהצלחת לעשות מעולה. השיווק שלך צריך להיות יצירתי ומתאים לחברה. אחד הדברים החשובים כדי להצליח הוא לעשות את שלך. לא משהו של מישהו אחר ולא משהו שדומה. אם משהו מתחיל להראות כמו של מישהו אחר אפילו בלי כוונה, אני משנה. המקוריות זה מה שמצליח".
דנונה לא מצניעה את זהותה הישראלית, אך לא נוהגת לערב אותה בפעילותה העסקית. זוועות השבעה באוקטובר טרפו את הקלפים: כבר בשמיני באוקטובר העלתה סטוריז לעמוד האינסטגרם שלה, לו מיליוני עוקבים, סיפרה כי חברות של בנותיה נרצחו בפסטיבל נובה, וקראה להשבת החטופים. "זה היה קטסטרופלי", היא מספרת, "והעליתי – הייתי חייבת להעלות משהו על המצב, מבחינה אישית. לא יכולתי אחרת. בכיתי כמו מטורפת במשך חודשים."
היא מספרת כי בניגוד לאווירה הרווחת, היא מקבלת כבר מתחילת המלחמה, ועדיין מקבלת, תמיכה מבכירים בתעשייה. היא מדגישה שבעיניה דווקא דיבור בלתי אמצעי עם אנשים בתעשייה יוצר אדוות של השפעה: "אני חושבת שלבוא מישראל ולהצליח בעולם זה ביג דיל. בכל האיוונטים שאני הולכת ונפגשת עם האנשים הכי חשובים וחזקים בעולם הביוטי והביזנס, הם יודעים. אנחנו מדברים על זה. והם מראים לי תמיכה אינסופית ואהבה". דנונה מוסיפה שברשתות החברתיות היא כן נתקלת בתגובות קשות, אך לא נוהגת לענות ולתת להן במה: "אני חושבת שרוב האנשים בעולם יודעים מה המצב האמיתי שלנו. אני מרגישה אהבה יותר משנאה. זה באמת אני יכולה לומר".
הפקטור הוויראלי הוא, כידוע, אחד המכריעים כיום בהצלחה מותגית ובשימור שלה, במיוחד בשוק שרווי במותגים של סלבריטאיות על כמו ריהאנה, סלינה גומז והיילי ביבר.
דנונה מנהלת את כלל ההחלטות הקשורות בפעילות הזו, ומסבירה שזו גם הנוסחה שלה לעמוד בקצב ולהציב תחרות ראויה ואישית:"אם לא הייתי עושה את זה באופן אישי זה היה יורד. זה משהו באינסטינקט שלי. זה שלי. הטרנדים בטיקטוק באים והולכים, תוך כמה ימים זה נגמר. באיפור זה קצת יותר קשה כי אתה מעצב מוצרים שנים מראש. ההשקות נקבעות שנה או יותר מראש. החוכמה היא איך אתה מחבר את המוצרים עם הטרנדים הקיימים, כי אתה לא יכול לעמוד בייצור בקצב של הטרנדים."
ולמי שעדיין אין אף מוצר של נטשה דנונה בתיק האיפור – מהו המאסט האחד שכדאי להתחיל ממנו? "הצלליות בגוונים הטבעיים. כי מזה הכל התחיל. אפילו בשביל הכיף. אם את לא יודעת לשים צלליות את תדעי. אפילו עם האצבע. זה נמרח כמו חמאה".
הכתבת הייתה אורחת BE פארם בהשקת המותג במילאנו.
אין על הצלליות שלה,איזה כייף שאפשר פשוט לקנות בפארם ,בלי לחכות למשלוח.בהצלחה נטשה המקסימה.
מאת: אירמה | 17 בספטמבר 2025 | 09:27ומה יהיה עם המחירים? יהיו נגישים? ו-BE מביאים את כל הליין או רק קצת
מאת: מאמוש | 17 בספטמבר 2025 | 07:36לא ידעתי שהחברה בבעלות ישראלית!!! תותחית
מאת: עמית | 16 בספטמבר 2025 | 19:32להקיא מההגזמות
מאת: עדן | 16 בספטמבר 2025 | 15:28גאווה אמיתית!! קניתי את המייק אפ החדש ואני סופר מרוצה. טבעי, לחותי ועמיד. אני בת 52
מאת: שירלי | 16 בספטמבר 2025 | 13:50מדהימה, השראה וגאווה. כמה צניעות כשמאחוריה מותג סופר איכותי
מאת: רחלי | 16 בספטמבר 2025 | 12:40